Danske klubber styrker talentudviklingen

Lyngby Boldklub er med til at styrke den danske talentudvikling. Det sker gennem et nyt tiltag, hvor Lyngby sammen med 14 klubkolleger investerer yderligere i udviklingen af unge spillere.
Som talentklub er Lyngby i forvejen blandt i førerfeltet, når det kommer til udviklingen af danske fodboldspillere. Som noget nyt har klubberne nu dog dannet fælles front i samarbejde med Divisionsforeningen – som led i aftalen har klubberne hyret det belgiske firma Double PASS, der i foråret 2016 skal analysere talentudviklingen i de 12 Superliga-klubber samt 3 klubber i 1. Division – heriblandt Lyngby.
”De resultater, Double PASS har leveret i Tyskland og Belgien, taler for sig selv. Med den her aftale sikrer vi, at den bedste viden er til rådighed i det daglige arbejde hos klubberne. Der er i dansk fodbold allerede et stærkt fokus på talentudvikling, og med denne historiske fælles aftale løfter vi det op på et helt nyt niveau” lyder det i en pressemeddelelse fra Claus Thomsen, direktør i Divisionsforeningen.
På Lundtoftevej finder man det naturligt, at man deltager i fællesskabets arbejde med at løfte niveauet på talentudviklingen i Danmark: ”Vi ser det her som et ekstra tiltag i arbejdet med at få det optimale ud af talentudviklingen i Danmark. Vi vil gerne arbejde for en yderligere professionalisering og alt, der kan bidrage til et stærkere set-up omkring talentfodbolden hilser vi velkommen” fortæller adm. direktør Dennis Poulsen.
Lyngby Boldklub har en yderligere aktie i satsningen. Talentchef Birger Jørgensen har således deltaget i den arbejdsgruppe, der står bag projektet.