Sommerpausen er forbi! Torsdag aften ruller bolden igen på Lyngby Stadion

David Nielsen er klar til at sende sit hold i kamp. foto: fodboldbilleder.dk
Ventetiden er forbi! Lyngby starter sæsonen torsdag
Sommerpausen er forbi! Torsdag aften ruller bolden igen på Lyngby Stadion, når De Kongeblå indleder sæsonen med en spændende kamp mod HB Køge. Det bliver med debut til trænerteamet og en række mulige debutanter på banen.
Efter tre træningskampe med to sejre og et nederlag til følge, så er det nu alvor for De Kongeblå spillere. Klokken 17.45 lyder startfløjtet til det, som mange omkring Lyngby Boldklub spændt venter på. En lang sæson med et ultimativt mål: Oprykning til Superligaen.
Jagten på de en af de tre eftertragtede billetter starter mod HB Køge, der også har ambitioner om at blande sig i toppen – men som ikke umiddelbart har planer om oprykning i den kommende sæson. Dertil mangler der endnu et par lag på den ambitiøse klub, der blandt andet har et nyt stadion i sigte. Ambitionerne er dog intakte i forhold til den kommende sæson, hvor "Svanerne" gerne skulle med i den bedste halvdel.
Trupmæssigt indeholder torsdagens gæster også et par meget fornuftige navne. Den tidligere Lyngby-spiller Rasmus Nielsen er ny anfører for et hold, der tæller divisionsprofiler som Frederik Due, Alexander Ludwig, Kristoffer Munksgaard samt brasilianske Brandao. Holdets anden brasilianer, drønfarlige Bruninho, skiftede i denne uge til FC Nordsjælland, og den handel er man næppe kede af i Lyngby.
Her er fokus dog på egne evner. Sulten efter sejr er stor, og en af de ting som David Nielsen og Thomas Nørgaard lægger mest vægt på er vindermentalitet. Det skal blive spændende at se, om det giver udslag på banen – rent taktisk skal man nok ikke forvente de helt store nyskabelser hos De Kongeblå, der til gengæld har bebudet at "Nu skal det være". Og at man vil gøre alt for at nå målet.
Lyngby har i sommerpausen oprustet med flere markante navne. Blandt 1. divisions-kollegerne har man hentet profiler som Danilo Arrieta, Mads Gabel og Oke Akpoveta, mens tunge navne som Viktor Noring, Michael Lumb og Daniel Jensen også er kommet til. Af førnævnte må trænerteamet dog til første kamp se bort fra Michael Lumb og Daniel Jensen, der begge skal i gear før kampe bliver aktuelt. Bedømt på intensiteten i træningen, går der næppe lang tid.
Ellers byder truppen på et gensyn til David Boysen, der missede sæsonafslutningen før sommerpausen med en skade. Skader holder i øvrigt Surprise, Vito Mistrati, Jesper Blicher og uheldige Jonathan Nielsen fra at deltage i sæsonens første kamp, der sparkes igang på Lyngby Stadion klokken 17.45.
Køb din billet til kampen her!
Lyngbys trup mod HB Køge:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær.