Michael Lumb til Lyngby

Med 132 Superliga-kampe, 28 ungdomslandskampe og 2 A-landskampe er det en tung profil, som Lyngby Boldklub i dag kan præsentere i trøjen. Michael Lumb er en forstærkning, der understøtter Lyngby Boldklubs ambitioner om at spille Superliga til næste sæson – og derfor skaber tilgangen af Lumb glæde på Lundtoftevej:
”Vi har med tilgangen af Michael Lumb sikret os en spiller med sult og vinder-DNA. Michael har gennem hele sin karriere været garant for hårdt, nådesløst arbejde og det er noget vi i Lyngby ønsker at tilstræbe hver eneste dag. Michael kommer til en trup, der er sulten, har lyst til at vinde og den attitude vil han bidrage til. Vi får i Lumb ligeledes en spiller med erfaring fra det højeste niveau både herhjemme og i udlandet. Og så får vi en spiller, som har drømme og ambitioner, der matcher resten af klubben og truppen” udtaler cheftræner David Nielsen.
”Jeg er glad for at have min fremtid på plads nu og her. Lyngby er en meget ambitiøs klub, der spiller attraktiv fodbold og med et godt set-up. Det er vigtigt for mig at komme i gang hurtigt, så jeg kan vise, hvad jeg kan. Jeg har stadig meget store ambitioner og drømme om at komme udenlands igen, men ikke for enhver pris. Selvom Lyngby lige nu er i 1. division har klubben klare ambitioner om at vende tilbage til Superligaen og jeg vil give alt for at gøre mit til at det kan lykkes. Jeg glæder mig til at komme i gang” fortæller Michael Lumb.
Michael Lumb kommer til klubben efter to år i Superligaen for FC Vestsjælland, hvor det blev til 37 kampe. Derudover har Lumb repræsenteret AaB og AGF i landets bedste række, men det også er blevet til udlandseventyr i Zenith St. Petersborg, Feyenoord, Freiburg og VfL Bochum.
Den 27-årige venstre back har underskrevet en 1-årig kontrakt med Lyngby Boldklub.