Lyngby slog Roskilde i generalprøven

To hurtige scoringer til sidst afgjorde sommernes sidste testkamp mod FC Roskilde. De Kongeblå vandt til slut med 3-1.
Lyngby Stadion lagde torsdag sen eftermiddag bane til Lyngbys sidste testkamp inden det går løs i næste uge i 1. division. Generalprøven var mod FC Roskilde, der var på besøg og de blev fra start sat under et pænt Lyngby-pres. Danilo Arrieta havde første halvlegs bedste mulighed da han sendte læderet på overliggeren, men ellers var det egentlig småt med åbenlyse målchancer i begge ender – om end Lyngby sværmede mest om gæsternes mål.
2. halvleg blev til gengæld der, hvor målfesten for alvor kunne starte. Fire scoringer fik vi, og det var Frederik Gytkjær, der lagde for. En god tværpasning fra Danilo Arrieta fra venstre, og så kunne Gytkjær sende bolden i mål fra en position i feltet.
Lyngby var fortsat det hold, der pressede mest, men det var som om rytmen blev lidt brudt og det fik Roskilde bedre med i kampen. Bajram Fetai forsøgte sig med et lob og Martin Andersen prøvede på frispark – men ingen af de to fik scoret mod deres tidligere klub. For Lyngby var Surprise farligste mand da han med en flot afslutning sendte bolden forbi Roskildes målmand – desværre tog afslutningen indersiden af stolpen, så ingen scoring i denne omgang.
I den anden ende fik Roskilde imidlertid endeligt hul på bylden. Lyngby var ikke helt konsekvente nok i forsvarsspillet og det skabte muligheder – både tilfældige og tilspillede. Sidstnævnte slags resulterede i den udlignende scoring, der blev signeret af nytilkomne Mikkel Nøhr, der udplacerede Andreas Larsen i Lyngby-målet.
Så lignede det 1-1, men Lyngby lagde et sidste pres mod slutningen og virkede mest ærgerrige efter at vinde. Og sejren kom da også i hus i overtiden, da Oke Akpoveta var skarp og sparkede bolden i kassen efter et fint Lyngby-opspil. Sejren blev endelig få øjeblikke senere. Mathias Mejer fik nærmest uendelig tid til at slå et indlæg til bagerste stolpe, hvor den høje, indskiftede prøvespiller Albert dukkede op og headede bolden flot i mål. 3 minutters tillægstid giver to Lyngby-scoringer og til slut en fortjent Lyngby-sejr på 3-1.
Match Facts:
Lyngby BK – FC Roskilde 3-1 (0-0)
1-0 Frederik Gytkjær, 1-1 Mikkel Nøhr, 2-1 Oke Akpoveta, 3-1 Albert