Lyngby søger studerende

Vil du være med til at forme kommunikationen og historien om et af Danmarks ældste og mest velkendte sportsbrands? Er du studerende, har du en skarp pen, et godt hoved og kan du vinkle historier, så de underbygger fortællingen om Lyngby Boldklub? Så er du måske vores nye studentermedhjælper.
Som kommunikationsmedarbejder hos Lyngby Boldklub skal du arbejde med forskellige kommunikative opgaver – primært af skriftlig karakter, hvor du skal producere nyheder til vores hjemmeside, vores kampprogrammer, vores nyhedsbreve samt til Magasinet Kongeblå, et 60-siders magasin, der udgives 2 gange årligt. Du vil derudover blive hovedansvarlig for nyhedsformidlingen omkring vores ungdomshold, ungdomslandsholdsspillere samt kampene i U17- og U19-ligaen.
Ud over det skriftlige arbejde vil du få en rolle omkring Lyngby Boldklubs WebTV, der oplever en rivende udvikling og som opprioriteres yderligere i den kommende tid.
Vi forventer, at du kan være hos os hver mandag samt 1 yderligere fast hverdag hver uge. Derudover skal du være til stede til størstedelen af førsteholdets hjemmekampe i 1. division – de ligger typisk enten torsdag aften, fredag aften eller søndag eftermiddag. Dertil kommer et antal ungdomskampe – alt sammen noget som planlægges i samarbejde med kommunikationsteamet.
Din profil
Først og fremmest er du studerende på en uddannelse relateret til kommunikation, journalistik eller lignende. Du er bomstærk skriftligt og har fokus på detaljer og kvaliteten i dit skriftlige arbejde. Du kan arbejde selvstændigt, er imødekommende og frisk på at blive en del af et kommunikationsteam, der sætter stor pris på idéer og kreative indspark, men som i sidste ende bliver målt på eksekveringen af det enkelte indhold.
Har du relevant erfaring, og kender du til de basale muligheder i InDesign og Photoshop er det et plus, men ikke et must.
Hvem er vi?
Lyngby Boldklub er en professionel fodboldvirksomhed med store ambitioner. Klubben ligger aktuelt i den næstbedste række i Danmark, men har et erklæret mål om at rykke op i Superligaen i sommeren 2016. Klubben har aktuelt mere end 200 samarbejdspartnere af større og mindre karakter, 7.500 fans på Facebook og mere end 10.000 månedlige besøgende på vores hjemmeside.
Kontakt og ansøgning
Du søger jobbet ved at sende ansøgning, CV samt 2-3 egenproducerede tekster til kommunikationschef Kristian Maimann på mail: km@lyngby-boldklub.dk. De 2-3 tekster kan være artikler, uddannelsesrelevante kortere tekster eller andet, som du mener viser dine egenskaber på skrift. Vi indkalder løbende kandidater til samtale.
Såfremt du måtte have spørgsmål kan du henvende dig til ovenstående kontaktperson.
Du kan downloade jobopslaget ved at klikke her.