Lyngby henter Viktor Noring

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med den 24-årige svenske målmand Viktor Noring, der skifter til Lyngby Boldklub fra Heerenveen i Holland.
Ophævelsen af kontrakten med Nicklas Højlund har sendt Lyngby Boldklub på transfermarkedet efter en ny målmand. Jagten blev dog på papiret kort idet Lyngby Boldklub allerede samme dag kan præsentere en aftale med svenske Viktor Noring, som De Kongeblå har haft på blokken i en længere periode. Tilgangen af den 194 cm høje keeper skaber glæde på Lundtoftevej:
”Efter Nicklas for et par måneder siden fortalte os at han ikke ønskede at fortsætte, så har vi været på markedet efter en ny, dygtig keeper – og ham har vi fundet i Viktor Noring. Viktor er en spændende målmand, der hos os skal finde sit gamle niveau fra svensk fodbold, hvor han var et af de største talenter på sin position, hvilket fodbold-cv’et også giver udtryk for. Vi er derfor glade for at have skrevet kontrakt med Viktor” fortæller cheftræner David Nielsen.
24-årige Viktor Noring startede sin professionelle karriere hos Trelleborgs FF i den bedste svenske række. Her blev målmanden i 2009 udnævnt til førstemålmand som blot 18-årig og den opgave udførte han så godt, at han ved udgangen af sæsonen blev kåret til årets unge spiller i Allsvenskan. I perioden hos Trelleborg fik Noring også debut på det svenske A-landshold i tillæg til de 15 ungdomslandskampe på U17, U19 og U21-niveau.
I alt nåede Noring at spille 84 kampe for Trelleborg inden karrieren gik videre til Malmö, skotske Celtic og Bodø/Glimt i Norge inden hollandske Heerenveen i 2014 slog kløerne i Noring. Det har dog knebet med spilletid, som Noring i Lyngby skal kæmpe med Andreas Larsen om at få på fast basis.
Viktor Noring og Lyngby Boldklub har foreløbigt lavet en 1-årig aftale frem til sommeren 2016.