Lyngby får alligevel lokalbrag mod AB

Selvom AB er rykket ud af 1. division, så byder den kommende sæson alligevel på et lokalbrag. Lyngby og AB har nemlig trukket hinanden i første runde af DBU Pokalen, der starter den 12. august.
Dermed bliver det til en gensyn for assistenttræner Thomas Nørgaard, der skiftede fra netop AB til Lyngby i sommerpausen. Før kampen kan han i øvrigt give hånd til en tidligere Lyngby-ansat på AB-bænken, hvor Michael Shelley Nielsen, der i maj blev hentet til AB som assistenttræner, sidder ved siden af Gladsaxe-klubbens nye cheftræner Per Frandsen.
Da de to lokalrivaler i sidste sæson dystede i 1. division var det med Lyngby som samlet sejrherre. På Lyngby Stadion vandt De Kongeblå henholdvis 1-0 og 5-1, mens kampen på Gladsaxe Stadion i efteråret 2014 sluttede 0-0. Sidst Lyngby og AB mødtes i DBU Pokal-sammenhæng  var tilbage i efteråret 2013, hvor Lyngby i 1. runde besejrede AB sikkert med 3-0 på Gladsaxe Stadion.
Kampen i DBU Pokalen 2014 mellem Lyngby og AB er programsat til afvikling på Gladsaxe Stadion onsdag den 12. august med kick-off klokken 19.00.