Dennis Sørensen skifter til De Kongeblå

Lyngby Boldklub har sikret sig forstærkning til angrebspositionen, hvor De Kongeblå har lavet en 1-årig aftale med den rutinerede angriber Dennis Sørensen.
Med mere end 200 Superliga-kampe i bagagen er det en rutineret herre, som Lyngby Boldklub får glæde af i den kommende sæson. 34-årige Dennis Sørensen er således navnet på klubbens nye angriber, og tilgangen af den tidligere FC Midtjylland, FC Vestsjælland og Cottbus-profil skaber glæde på Lundtoftevej:
”Vi har først og fremmest hentet Dennis til klubben for hans evner på banen, hvor han igennem hele sin karriere har været garant for høj kvalitet og dedikation. Dennis vil derudover bidrage med både rutine og en professionel tilgang, der kan inspirere truppen. Med Dennis om bord føler vi desuden, at vi nu råder over en slagkraftig angrebstrio, der fylder hullet efter Patrick Mortensen fuldt ud” fortæller cheftræner David Nielsen.
Dennis Sørensen repræsenterede i Superligaen FC Nordsjælland og FC Midtjylland inden turen gik til tysk fodbold. Her spillede angriberen mere end 60 kampe i både Bundesligaen og 2. Bundesliga inden Sørensen vendte hjem til Superligaen og FC Vestsjælland for to år siden. Undervejs i karrieren er det også blevet til fem A-landskampe for Danmark.
Angriberen skifter transferfrit til Lyngby fra FC Vestsjælland.