Lyngby har hele pakken

Lyngbys nye cheftræner David Nielsen glæder sig over at skulle stå i spidsen for De Kongeblå, der får en træner, der kræver benhårdt arbejde, vinderkultur og – på sigt – Superliga.
Det fortæller Lyngbys nye cheftræner i hvert fald selv. David Nielsen er aktuelt på P-licens-tur til Tjekkiet, hvor den kommende Lyngby-træner skal se U21-Europamesterskaberne. Men når pilen atter peger mod Danmark og Lyngby, så skal der ikke kun kigges fodbold – der skal også arbejdes benhårdt på træningsbanen:
”Det vil blive hårdt arbejde fra dag 1, og det er vigtigt at alle er med. Det her er ikke et David Nielsen-projekt, det er et Lyngby-projekt, og vi skal i fællesskab tilbage, der hvor vi hører hjemme. Og det kommer vi også, hvis vi er dygtige nok og arbejder hårdt nok på at blive klar. Så enkelt er det”.
”Man kan ikke tale sig i Superligaen, så det handler om at vi skal ville det her i tanke og handling i fællesskab. Og så skal vi ude på banen have en tro på den måde, som vi gerne vil spille på” forklarer David Nielsen, der fortæller at hans spillestil beror på boldbesiddelse og offensivitet:
”Der er mange lighedstræk mellem Lyngbys måde, og den måde jeg gerne vil spille. Jeg vil rigtig gerne have bolden, men jeg vil bruge boldbesiddelsen til at angribe. Det er mest af alt min grundtanke” fortæller David Nielsen, der generelt er tiltalt af den udvikling som Lyngby Boldklub har gennemgået:
”Det setup, der er i Lyngby i dag, tiltaler mig meget. Både på den sportslige front, men ligeså meget på det kommercielle, hvor ledelsen har nogle visioner og ambitioner omkring at drive fodboldklub, som jeg er helt enig i. Det er et spændende sted lige nu, og der ligger et godt fundament. Der er sket meget, siden jeg var i klubben sidst og vi begynder at komme derhen, hvor vi gerne skulle være – også omkring faciliteterne. Så jeg syntes Lyngby har hele pakken” fortæller David Nielsen.
Den 38-årige træner får som ”wingman” den tidligere AB-træner Thomas Nørgaard. Han skal som assistenttræner supplere David Nielsen, og det er en konstellation, som den tidligere Strømsgodset-træner ser frem til: ”Jeg er helt sikker på, at Thomas og jeg får et samarbejde som bliver rigtig godt. Mange af hans styrker komplimenterer mig, så min tro er, at vi kan få det bedste ud af hinanden” fortæller David Nielsen, der har gode minder om tiden i Lyngby tilbage i 90erne:
”Det var en kort, men intens periode, og jeg havde en fantastisk tid. Mange af de folk jeg mødte der, er mennesker som jeg siden har mødt mange gange i mit fodboldliv og som jeg stadig har kontakt med. Der er noget med kulturen og klubben som tiltaler mig, og det har selvfølgelig også spillet en rolle i mit valg” lyder det fra David Nielsen.
David Nielsen og Thomas Nørgaard har første arbejdsdag den 29. juni.