Lyngby forlænger med Andreas Larsen

Lyngby Boldklub og målmand Andreas Larsen har i dag sat underskrifter på en ny kontrakt.
Da Lyngby i vinter hentede målmanden Andreas Larsen i Hvidovre var det for at sikre optimal konkurrence om målmandspositionen hos De Kongeblå. Det er lykkedes til fulde, og mod slutningen af den netop overståede sæson var det endda Andreas Larsen, der vogtede buret for Lyngby i 1. Division. Derfor er det også logisk, at parterne nu er blevet enige om en kontraktforlængelse.
”Andreas har udviklet sig positivt i det halve år han har været i klubben, og han har gjort det så godt, at det var ham der sluttede af som førstemålmand, og var med til at sikre os tredjepladsen med flere pointgivende redninger. Han fik chancen i en svær periode og er med rette blevet belønnet for en fantastisk, professionel indstilling og en træningsindsats, som mange kan lære noget af. Vi er glade for at samarbejdet kan fortsætte” fortæller adm. direktør Dennis Poulsen.
Den nye kontrakt med Andreas Larsen løber resten af kalenderåret på vilkår, der gør den 25-årige målmand i stand til at afslutte sin uddannelse som bygningskonstruktør. Det har været et ønske fra begge parter, fortæller Andreas Larsen: ”Både klubben og jeg selv er interesserede i, at jeg får noget uddannelse. Og i og med at jeg kun har et halvt år tilbage, så har det været et gensidigt ønske at jeg kunne få gjort det færdigt samtidigt”.
”Jeg er utrolig glad for at kunne forlænge, for jeg er rigtigt glad for at være i Lyngby. Da jeg kom i vinter regnede jeg, at jeg i første omgang skulle ind på træningsbanen og bevise, at jeg var god nok til at stå i første division. Så at jeg har fået en del spilletid er jeg både glad og overrasket over” fortæller Andreas Larsen.
Målmanden, der har en fortid i Hvidovre og Brøndby, stod de sidste seks kampe i sæsonen for Lyngby i 1. Division.