Sæsonens sidste trup udtaget

Sæsonens sidste kamp venter forude. De Kongeblå tager turen til allerede oprykkede Viborg og spiller en sidste topkamp inden sommerferien venter. Trænerteamet har 18 mand med til Viborg.
For 33. og sidste gang i sæsonen 2014/15 skal Lyngby-spillerne i kamp i 1. division. De Kongeblå tager turen til Viborg og møder rækkens bedste mandskab – efter 32 runder ligger det nemlig fast, at de grønblusede Superliga-nedrykkere var bedst i sæsonen. Dermed venter der også fodbold på første klasse i næste sæson.
Det bliver med andre ord en svær kamp for Lyngby, der dog i lighed med sidst mod AGF får lejlighed til at måle sig med et hold og en klub, der ligger et enkelt niveau over Lyngby. At AGF og Viborg ender som oprykkere er næppe nogen overraskelse størrelse og økonomi taget i betragtning, så Lyngby-spillerne får optimale betingelser for at teste sig selv af – og ikke mindst slutte sæsonen af på passende vis.
Samtidig er kampen også den sidste for det midlertidige trænerteam. Vikarierende cheftræner Søren Hermansen og assistenterne Thomas Lollike og Christian Sørensen har i deres sidste trup udvalgt 18 spillere. Her er Patrick Mortensen, Jesper Blicher, Jonathan Nielsen, David Boysen og Ibrahim Koroma fraværende med skader. Det giver plads til Jesper Christjansen og Mathias Mejer Knudsen, der er tilbage på banen igen.
Der er kick-off i Viborg klokken 16.00.
Lyngbys trup mod Viborg:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Bradley Surprise, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær.