Snævert Lyngby-nederlag mod Vejle

Heldet vendte for Lyngby, der gjorde mange ting rigtigt, men alligevel måtte se Vejle snuppe alle tre point. Joan Simun Edmundsson blev matchvinder for gæsterne.
For næstsidste gang i denne sæson agerede Lyngby Stadion kulisse for en kamp i 1. division, da Vejle 2. pinsedag gæstede De Kongeblå. Begge hold kom formstærkt til kampen, men det var ikke til at se på indledningen af kampen. Det første kvarter var således rodet med megen fight og meget lidt godt spil fra begge sider. Langsomt satte kampen sig dog, og så kom kampens første chance også.
Den tilfaldt Vejle og resulterede endda i kampens første scoring. Christian Sivebæk fandt Paul Onuachu og den store angriber scorede til 1-0. Da var der spillet 18 minutter. Vejle fortsatte presset efter scoringen, men Lyngby kom godt tilbage og fightede sig energisk ind i kampen. Og det kom der chancer ud af.
Først var det Frederik Gytkjær, der var tæt på med hovedet. Efter en halv times spil var Bradley Surprise tæt på, men blev blokeret i skudøjeblikket. Og netop Surprise fik endnu en god chance efter 38 minutter, hvor han lidt tilfældigt slap igennem alene med Kristian Fæste. Med Daniel Norouzi halsende efter nærmest på ryggen af Surprise blev afslutningen dog ikke god nok.
Også Philip Rasmussen bød sig til, men det var Bror Blume der viste vejen fem minutter før pausen. Midtbanespilleren sparkede Lyngby på 1-1 via stolpen og kort før pauseteen var Bror tæt på igen – men en fodparade fra Kristian Fæste holdt Lyngby var føringsmålet.
I 2. halvleg startede Lyngby godt, og Bror Blume kunne igen notere sig for en kvalificeret afslutning efter et godt kontraangreb. Vejle kom dog bedre med, og da Lyngby samtidig sløsede lidt med boldomgangen i de bagerste geledder kunne Vejle med lidt held være kommet foran igen. Heldigvis var Andreas Larsen vågen og reddede i begge situationer.
Efter 68 minutter havde Vejle imidlertid bolden i mål. Et nyt Sivebæk-indlæg fandt Paul Onuachu, der headede på overliggeren, riposten fiskede Andreas Larsen ud og Hakan Redzep sendte læderet i mål. Scoringen blev dog annulleret for offside.
Kampens sidste kvarter stod der imidlertid Lyngby på. Fine omstillinger, gode genpres og meget boldbesiddelse gjorde ondt på gæsterne, der kom til at forsvare og afvise gang på gang. Casper Højer flugtede tæt forbi mål, en velspillende Surprise var tæt på at fremtvinge et selvmål ved Neftali og Gustav Therkildsen blev frarøvet en friløber i sidste øjeblik.
Alt det blot for at gæsterne – højst overraskende – kunne snuppe sejren 4 minutter før tid. Joan Simun Edmundsson, der også scorede mod Lyngby sidst, signerede målet til 2-1, der også blev kampens resultat. Og så gjorde det nok mindre, at Edmundsson kort før tid måtte gå i omklædningen med et rødt kort.
Match facts:
Lyngby BK – Vejle B 1-2 (1-1)
0-1 Paul Onuachu (18), 1-1 Bror Blume (41), 1-2 Joan Simun Edmundsson (86)
Rødt kort: Joan Simun Edmundsson (88)
Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen (<-> 3. Ibrahim Koroma (87), 17. Casper Højer – 13. Vito Mistrati (<-> 23. Gustav Therkildsen (69)), 14. Philip Rasmussen – 9. Lasse Fosgaard, 22. Bror Blume, 19. Bradley Surprise – 26. Frederik Gytkjær (<-> 8. Martin Andersen (78)).
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Valon Ljuti, Mads Nordam, Andreas Ravn Nielsen.
Advarsler:
Thomas Sørensen, Gustav Therkildsen – begge Lyngby BK
Sonni Nattestad, Paul Onuachu, Christian Sivebæk, Joan Simun Edmundsson (x2), Daniel Norouzi – alle Vejle B
Tilskuere: 928 på Lyngby Stadion.