Lyngby skal forsvare tredjeplads i Brønshøj

Onsdag aften er Lyngby igen på banen i et lokalopgør. Denne gang tager et skadesplaget Lyngby-mandskab turen til Tingbjerg Ground, hvor hvepsene fra Brønshøj venter.
Brønshøj har efter et par særdeles fornuftige sæsoner tabt pusten i denne sæson. Sidste sæson sluttede Hvepsene på en flot 4. plads, men i denne sæson har der ikke været vind i sejlene. Hvepsene ligger aktuelt sidst med 22 point for 29 kampe, og dermed er Brønshøj i nedrykningsfare onsdag aften. Hvis Brønshøj taber til Lyngby og Fredericia samtidig får point mod Horsens, så er afstanden pludselig for stor til at Brønshøj kan hente Fredericia.
Der er med andre ord mange ting på spil, og for Lyngby gælder det om at holde fast i den aktuelle tredjeplads. Den kæmper De Kongeblå med Vendsyssel om, og lige nu ser det ud til at blive en kamp om målscore. Begge hold er således på 46 point, og netop derfor lunede storsejren i sidste uge over AB ekstra godt.
Lyngby kommer til kampen med nyfunden selvtillid efter to sejre i streg. En streg i regningen er det dog, at De Kongeblå er plagede af skader. 7 spillere er således frameldte med problemer, og da Frederik Gytkjær og Jeppe Brandrup samtidig er havnet i karantæne, så er der i truppen blevet plads til et par nye navne i forhold til sidst. Det drejer sig blandt andet om U19-topscorer Gustav Therkildsen, Ibrahim Koroma, Andreas Ravn Nielsen og Lee Rochester, der alle er blandt de udtagne.
Der er kick-off i Brønshøj kl. 19.00.
Lyngbys trup mod Brønshøj:
16. Andreas Larsen (GK), 31. Jonas Elkjær (GK), 3. Ibrahim Koroma, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Bradley Surprise, 22. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 24. Thomas Sørensen.