Lyngby Boldklub tildelt licens til 1. division

6. maj uddelte DBU licenser til både Superliga og 1. divisionsholdene, og det blev modtaget med stor glæde i klubhuset på Lundtoftevej. DBU har nemlig tildelt Lyngby Boldklub licens til 1. division – det til trods for at unionen har lanceret en række skærpede krav til især økonomien i 1. divisionsklubberne.

”Alle ved at vi har kæmpet en økonomisk kamp siden sidste efterår, og derfor er det ekstra dejligt at klubben allerede på den korte bane har vist økonomisk fremgang og både modtaget vores 1. divisions licens og A licens til ungdom. Det beviser, at vi på kort tid har formået at rette op på klubbens økonomi og skabt de kommercielle resultater, der skal til for at vi fortsat kan have høje ambitioner for fodbolden i Lyngby” fortæller adm. direktør Dennis Poulsen og fortsætter:

”Der er skærpede krav til klubberne, og det gælder ikke mindst økonomisk. Så det er en stor cadeau til alle i og omkring klubben. Der er tro på det arbejde vi laver – også fra den øverste sportslige instans, og det er naturligvis stærkt tilfredsstillende” lyder det fra Dennis Poulsen.

En samlet offentliggørelse af dette års klublicenstildelinger har formanden for DBUs Licensudvalg og DBUs Licensmanager valgt at vente med, således at der kan ske en fælles orientering via DBU’s hjemmeside. Der sker efter licensappeludvalgets behandling d. 24. maj 2015 og indtil da er det op til den enkelte klub at offentliggøre om de har modtaget licens eller ej.