Lasse Fosgaard tilbage mod FC Roskilde

Fredag aften løber De Kongeblå påaring; banen i 1. division for 7. gang dette forår. Modstanderen er FC Roskilde, der er startet foråret som lyn og torden. Jack Majgaard Jensen har udtaget 18 mand til opgøret.
Jagten på en forløsende forårssejr fortsætter for Lyngby Boldklubs bedste mandskab i 1. division. Fredag aften går turen til Roskilde, hvor oprykkerne fra FC Roskilde tager imod De Kongeblå. Roskilde er startet foråret særdeles stærkt: 5 sejre og 2 nederlag er det blevet til i de 6 forårskampe plus den udsatte efteårskamp mod HB Køge, der sammen med AGF er de eneste der har knækket koden til Anders Theils mandskab i 2015.
I de to hidtidige interne opgør i denne sæson er det ved begge lejligheder blevet til to-målssejre til Lyngby. 2-0 på to mål af David Boysen blev det sidst, mens sæsonens første kamp sluttede 3-1 med mål fra Patrick Mortensen, David Boysen og Frederik Gytkjær – de to sidstnævnte kommer definitivt ikke i kamp fredag aften. Boysen sidder over med karantæne, mens Frederik Gytkjær fortsat har problemer med ryggen.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen må derudover også se bort fra karantæneramte Mads Nordam, mens teamet til gengæld kan glæde sig over at have Lasse Fosgaard tilbage efter overstået karantæne. Også Martin Andersen er fit igen efter at have siddet over HB Køge-kampen med kravebens-problemer.
Der er kick-off i Roskilde kl. 19.00
Lyngbys trup mod FC Roskilde:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 13. Vito Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Surprise, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 29. Jesper Blicher.