Lyngby klar til HB Køge-udfordring – mulig debut til Surprise

Lørdag eftermiddag er Lyngby Boldklub tilbage i vante omgivelser, når det går løs mod HB Køge. Cheftræner Jack Majgaard Jensen har udtaget 19 spillere til kampen.
Det er stolpe ud for tiden. Lyngby jagter fortsat forårets første sejr, og en ny chance venter lørdag eftermiddag. HB Køge gæster Lyngby Stadion, hvor De Kongeblå utvivlsomt vil kæmpe for at få hul på bylden dette forår – både hvad angår scoringer, præstationer og ikke mindst sejre.
Modstanderen er HB Køge, og der venter som altid en spændende kamp, når svanerne møder Lyngby. HB Køge kommer til runden som aktuel 7er i 1. division efter at Henrik Pedersens tropper har leveret en ganske fornuftig åbning på foråret.
Ganske vist har HB Køge også sine scoringsproblemer, og har kun nettet 2 gange i forårets hidtidige 5 kampe. Alligevel har Svanerne formået at hive imponerende 8 point ud af disse opgør, hvor man kun har tabt en enkelt kamp – til førerholdet Viborg.
De sidste tre kampe har pilen desværre peget væk fra mål for Lyngby Boldklub. Lyngby har ikke scoret i de tre opgør hvor det er blevet til 0-0 hjemme mod Brønshøj og 0-1 i både Horsens og Skive. I Skive fik Lyngby ellers endelig en smule gang i det offensive spil, men det var på bekostning af den defensive præstation. Det udnyttede Skibonitterne, og derfor jagter Lyngby fortsat den succesoplevelse, der for alvor kan løsne op for både spil og præstationer.
Et godt resultat mod HB Køge er derfor højest på ønskelisten, og til at levere det har cheftræner Jack Majgaard Jensen udtaget 19 mand til opgøret. I forhold til truppen mod Skive er Lee Rochester og Martin Andersen ude af truppen – sidstnævnte grundet problemer med kravebenet. Til gengæld er Jesper Christjansen og Vito Mistrati, der begge er blevet deres småskader kvit, igen at finde i truppen.
Sidst, men ikke mindst, er Surprise for første gang i næsten et år i spil til kampminutter efter at have genoptrænet sin korsbåndsskade. Du kan se om det bliver til spilleminutter imorgen, hvor der fløjtes op på Lyngby Stadion klokken 15.00. Køb din billet via dette link.
Husk at du før kampen kan komme med til fan-arrangement i Café Kick-Off. Her kan du høre Jack Majgaard Jensen og Lasse Fosgaard fortælle nærmere om deres syn på den sparsomme pointhøst i foråret indtil nu.
Lyngbys trup mod HB Køge:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Surprise, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 29. Jesper Blicher.