Offensiv forbedring ikke nok til point

Lyngby viste offensive forbedringer, men defensivt manglede der konsekvens. På en lidt tilfældig chance afgjorde Danilo Arrietta tingene for Skive, der forværrede sæsonstarten for Lyngby med en sejr på 1-0.
Lyngby jagtede påny 2015s første sejr, da De Kongeblå mandag eftermiddag løb på banen mod Skive IK på udebane. Vejret var fornemt, og den lovende atmosfære satte også sit præg på spillet. Lyngby var i godt spillehumør fra starten af kampen. David Boysen legede kispus med gæsternes højre back, og fik god støtte af Casper Højer. Og i mødsatte side var Martin Andersen og Jeppe Brandrup aktive, og det så generelt godt ud når Lyngby angreb.
Efter 11 minutter fik De Kongeblå alletiders mulighed for at bringe sig foran. Patrick Mortensen vandt en løbeduel og lagde den bagud til Martin Andersen, der fandt Jesper Blicher tæt under mål. Blicher fik egentlig fint træf på den, men målmand Krog havde læst afslutningen og fik reddet til hjørne.
Kort efter var det så Bror Blumes tur til at forsøge sig i en næsten identisk situation. Bror kom flyvende med hovedet, men afslutningen sad lige på Skives keeper. I de første 15 minutter var Skive sjældne gæster på Lyngbys banehalvdel, og kun sjusk fra Lyngby-forsvaret tillod skibonitter en chance i det første kvarter.
Første halvleg blev generelt en succeshistorie offensivt, men en nedturshistorie defensivt. Lyngby fandt mange gode løsninger, vandt løbeduellerne og angrebet fik god støtte fra både backs og midtbanespillere. I den anden kneb det dog med at sætte sig igennem, og derfor fik Skive flere lidt for store chancer – blandt andet måtte Højlund diske op med en klasseredning kort før pausen, og på riposten knaldede hjemmeholdet så bolden på overliggeren.
2. halvleg startede med Lyngby i vild offensiv. Skive havde ikke rørt bolden førend Patrick Mortensen og en livlig Jesper Blicher havde kombineret sig igennem til en chance til sidstnævnte, der dog sparkede tæt forbi mål. Generelt viste Lyngby overskud offensivt og i omstillingerne var der mod på tilværelsen – det var en klar forbedring.
Til gengæld fik Lyngby aldrig styr på Skives endda simple spillestil. Lange bolde og standarder var opskriften, og det voldte problemer. Skive formåede i perioder også at holde Lyngby under pres, og det gav pote efter en times spil. En lang fremlægning havnede hos Danilo Arrieta, der pludselig stod fri foran mål og sikkert kunne score til 1-0.
Lyngby havde særdeles svært ved at gengælde scoringen, og De Kongeblås spillere virkede med et slag både hæmmede og blottet for den offensive kreativitet, der havde virket så godt indtil scoringen. Skive kunne stille sig tilbage og afvise enhver tilnærmelse, og derfor endte Arrieta med at blive matchvinder. Skive vinder med 1-0.
Match Facts:
Skive IK – Lyngby BK 1-0 (0-0)
1-0 Danilo Arrieta (61)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 20. Jeppe Brandrup (<-> 18. Andreas Ravn Nielsen (60)), 12. Mads Nordam, 24. Thomas Sørensen (<-> 4. Mathias Tauber (74)), 17. Casper Højer Nielsen – 14. Philip Rasmussen, 22. Bror Blume – 8. Martin Andersen, 21. David Katz Boysen – 29. Jesper Blicher (<-> 15. Lee Rochester (60)), 11. Patrick Mortensen (c)
Ikke benyttet: Andreas Larsen, Mathias Mejer Knudsen, Rasmus Minor, Valon Ljuti
Advarsler: