Jeppe Brandrup i muligt comeback mod Skive

2. påskedag byder på endnu en tur til det jyske for De Kongeblå. Turen går til Skive, hvor oprykkerne gennem hele sæsonen har overrasket positivt. Du kan følge med på Twitter.
Skive IK har været en af sæsonens helt store positive overraskelser i 1. division. Cheftræner Jakob Michelsens tropper har løbende holdt fin afstand til den nedrykningsstreg, som mange nok havde forventet ville blive skibonitternes største fjende i denne sæson.
Holdet har været godt hjulpet på vej af tre vigtige faktorer. Foran mål har Skive været træfsikre og formået at fordele scoringerne på flere profiler. Mikkel Henriksen er topscorer med syv scoringer, mens Jesper Henriksen og Nicolas Bøgild hver har nettet 5 gange. Sidstnævnte misser dog påskekampen med en skade.
En anden vigtig faktor er holdets organisation, der har høstet mange roser sæsonen igennem. Og måske vigtigst af alt, så er Skive et rigtig godt hjemmehold. Kun AGF, Viborg og Lyngby har fået flere point på hjemmebane, hvor Skive i 10 kampe blot har tabt en enkelt gang – det var i øvrigt til Brønshøj.
Mandag eftermiddag er det Lyngbys tur til at forsøge sig. De to hold har to gange tidligere i denne sæson mødt hinanden, og begge gange blev det særdeles underholdende. Især opgøret fra september måned var medrivende – her lignede det nærmest at begge hold havde aftalt at spille uden forsvar, og resultatet var 9 scoringer og en 5-4-sejr til De Kongeblå. Så selvom man i begge trænerteams nok håber på en lidt bedre defensiv præstation, så tyder meget på at det godt kan blive underholdende i det jyske.
Til at jagte sejren har cheftræner Jack Majgaard Jensen valgt 18 spillere, og her er der for første gang i 2015 blevet plads til Jeppe Brandrup i ligatruppen. Brandrup er tilbage efter skade og glider ind i truppen sammen med Philip Rasmussen, der har misset de sidste to kampe grundet karantæne. På karantænelisten finder man til gengæld Lasse Fosgaard, der blev vist ud i Horsens – han sidder derfor over sammen med Jesper Christjansen, der er ramt af en mindre skade.
Vito Mistrati og Frederik Gytkjær, der begge missede kampen i Horsens på grund af skader i henholdsvis fod og ryg, må fortsat se på fra sidelinjen. Sammen med formsøgende Surprise, Jonathan Nielsen og Ibrahim Koroma kan de følge med i kampen på Twitter, hvor Lyngby Boldklub opdaterer live fra kampen.
Der er kick-off klokken 15.00 og du kan følge med ved at klikke her!
Lyngbys trup mod Skive IK:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 8. Martin Andersen, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 29. Jesper Blicher.