Nulløsning mod Brønshøj

Lyngby Boldklub forsøgte og forsøgte, men det var ikke nok til at knække Brønshøj, der slap fra Lyngby Stadion med et enkelt point i en målløs torsdagskamp.
Der var på forhånd lagt op til top mod bund, da De Kongeblå torsdag aften havde besøg af Brønshøj. Men som altid når Brønshøj gæster postnummer 2800, så er det med det tvist at hvepsene stort set altid formår at slippe afsted med point. Og i aften var desværre heller ingen undtagelse.
Lyngby startede ellers som lyn og torden. De Kongeblås angrebsiver satte gæsterne skak-mat, men chancerne blev ikke udnyttet. Patrick Mortensen fik kampens første store mulighed, og også unge Andreas Ravn fik en mulighed, da han mosede sig igennem feltet. Bolden lå dog til støttebenet og kom aldrig rigtigt i spil til en scoring.
I den anden ende var gæsterne ikke så tit. Oke Akpoveta var lige ved at få en stor chance efter en opspilsfejl, men Mathias Mejer nåede tilbage og tackle angriberen i skudøjeblikket. Derefter fulgte endnu nogle minutter med Lyngby-dominans, men så gik gassen lidt af ballonen og det havde bedst effekt på Brønshøj.
De formåede nemlig at holde nullet frem til pausen. Første halvleg var – især de sidste 20 minutter – ikke specielt underholdende, men man sad med følelsen af at Lyngby havde godt fat og kontrol. Især defensivt, hvor end ikke en blodtud til Andreas Ravn eller en hård tackling på Rasmus Minor havde indflydelse på præstationen.
2. halvleg fortsatte lidt i samme spor. Lyngby var klart mest på bolden og Brønshøj stod langt tilbage – meget langt tilbage. Gæsterne virkede godt tilfredse med 0-0 og lurede på omstillingsmulighederne, som dog alle blev støvet op af et velspillende Lyngby-forsvar.
10 minutter inde i halvlegen fik Lyngby kampens måske største chance, da et mønsterangreb fandt alle de rigtige stationer. Til sidst kom David Boysen igennem med Nicklas Dannevang, men Boysen overplacerede sin afslutning, der gik forbi.
Med tyve minutter igen var det så Martin Andersens tur til at forsøge sig. Et indlæg passerede helt over til kantspilleren, der trykkede af – men lige på Dannevang. Samme gjorde sig gældende for indskiftede Frederik Gytkjær og Patrick Mortensen, der også fik mulighederne for Lyngby. Men afslutningerne manglede en smule kvalitet – for kvantiteten var der!
Hverken lange bolde eller pasninger kunne bryde Brønshøj ned denne torsdag aften. Brønshøj var omvendt stort set ikke på besøg i Nicklas Højlunds ende, og den kombination gav aftenens resultat: 0-0 mellem Lyngby og Brønshøj.
Match facts:
Lyngby BK – Brønshøj 0-0
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas Højlund, 18. Andreas Ravn, 12. Mads Nordam, 6. Rasmus Minor, 2. Mathias Mejer Knudsen (<-> 17. Casper Højer (46)), 13. Vito Mistrati (<-> 22. Bror Blume (55)), 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 21. David Katz Boysen, 8. Martin Andersen (<-> 26. Frederik Gytkjær (71)), 11. Patrick Mortensen.
Ikke benyttet: Andreas Larsen, Thomas Sørensen, Jesper Blicher, Valon Ljuti
Advarsler: