Talenterne vender hjem – Lyngby vært for U21-landskampe

Lyngby Boldklub og Lyngby Stadion bliver værter, når det danske U21-landshold spiller de to sidste testkampe forud for U21-EM til sommer mod USA og Sverige. Dermed er der potentielt gensyn med navne som Yussuf Poulsen og Frederik Sørensen.
Første kamp er mod USA og den spilles allerede tirsdag den 31. marts kl. 19.00. Derudover venter der endnu en testkamp mod Sverige – et opgør, der spilles den 11. juni kl. 18.00. At DBU har valgt at tildele kampene til Lyngby Boldklub og Lyngby Stadion glæder adm. direktør Dennis Poulsen:
”Vi er stolte over, at DBU kigger vores vej. Det er en blåstempling til Lyngby Boldklub, og vi glæder os til at være værter for kampen. Kreditten tilfalder dog også Lyngby-Taarbæk Kommune, som har investeret i blandt andet den flotte grønsvær, der har gjort stadion attraktiv for DBU” udtaler Dennis Poulsen, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
Værtskabet betyder også, at Lyngby kan byde et par af de gamle profiler velkommen hjem, såfremt de bliver udtaget til kampene. Spillere som Yussuf Poulsen, Frederik Sørensen, Uffe Bech, Christian Nørgaard og Ryan Johnson Laursen er alle i spil til U21-landsholdet.
”Vi håber selvfølgelig at nogle af vores egne talenter får muligheden for at vende hjem for en stund. U21-landsholdet omfavner generelt nogle af de mest lovende årgange i dansk fodbold, så vi håber også at vores publikum og området generelt vil tage godt imod kampen, og vi ser frem til en rigtig god oplevelse på Lyngby Stadion” fortæller Dennis Poulsen.
”Vi er rigtig glade for i samarbejde med Lyngby Boldklub at have fået rammen for vores to sidste landskampe inden EM på plads. Vi er jo vant til at spille i Aalborg, så glæder os rigtig meget til at bruge denne anledning til også at vise holdet frem for de danske fodboldfans på Sjælland og få det helt rigtige afsæt til EM” siger landstræner Jess Thorup.
Der er gratis entré til begge kampe, der også transmitteres direkte på DR3.