To landskampe til Snorre og Odgaard i Irland

Lyngby Boldklubs Jens Odgaard og Oskar Snorre Frigast er netop vendt hjem efter landsholdstur til Irland, hvor det blev til masser af spilletid – og et reddet straffespark – for de to unge talenter.
Det danske U16-landshold har i denne uge været i Irland for at deltage i en UEFA Development-turnering. Turneringen bød på tre kampe mod Tjekkiet, Østrig og værtsnationen Irland, og i alle tre kampe var det med kongeblåt bidrag på banen.
Første opgør var mod Tjekkiet, og her var danskerne en klasse eller to bedre. Jens Odgaard startede helt i front for Danmark og spillede hele første halvleg – en halvleg, hvor danskerne fortjent bragte sig foran 1-0. Kampen sluttede med en sejr på 3-0.
Dagen efter kom Danmark så resultatmæssigt ned på jorden igen. Holdet blev hårdt ramt af en regel om 8 minutters midlertidig udvisning i stedet for gule kort, og det kostede både momentum og rytme i spillet hvilket Østrig udnyttede kynisk til at vinde med 2-0. Oskar Snorre Frigast spillede hele kampen i buret for Danmark og han stod en brandkamp på trods af resultatet.
Oskar Snorre Frigast snuppede således et straffespark fra Østrig efter 27 minutters spil og var generelt banens bedste i et opgør, hvor Østrig spillede godt, men hvor man alligevel sad tilbage med følelsen af, at den særlige UEFA-regel om midlertidige udvisninger havde for stor indflydelse på resultatet. Jens Odgaard fik desuden de sidste tyve minutter.
Sidste opgør var mod værtsnationen Irland og her fik både Oskar Snorre Frigast og Jens Odgaard chancen fra start i opgøret, hvor Irland kom hurtigt foran og derefter holdt stand i kampens resterende 78 minutter. Jens Odgaard var tæt på en scoring i forbindelse med et frispark, men måtte nøjes med en returbold, der dog også blev farlig. Begge spillere spillede hele kampen.
?
Dermed blev det til masser af spilletid, fine præstationer og en enkelt sejr til Lyngbys unge landsholdsspillere. Turneringen var samtidig de sidste officielle landskampe på U16-niveau, idet hele årgang 99 – på nær en træningssamling i april – overgår til U17-landsholdet efter sommerferien.