Lyngby forlænger med Jack Majgaard Jensen

Lyngby Boldklub kan med glæde meddele, at klubben har forlænget kontrakten med cheftræner Jack Majgaard Jensen. Parterne har nu papir på samarbejdet frem til sommeren 2017.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen har i den seneste tid primært beskæftiget sig med forlængelserne af en række nøglespillere – nu er tiden imidlertid kommet til cheftræneren selv. Jack Majgaard Jensen har i dag sat sin signatur på en ny kontrakt med Lyngby Boldklub, så aftalen nu løber til 30. juni 2017.
”Aftalen skal ses som en anerkendelse af det arbejde Jack har ydet og ikke mindst den udvikling, han selv er inde i som træner. Jack er et trænertalent, som besidder et enormt potentiale og han er et vigtigt led i vores og Lyngby Boldklubs langsigtede sportslige plan. Han er den rette mand til fortsat at udvikle truppen, så vi kan nå vores sportslige målsætninger. Og i den forbindelse taler de hidtidige resultater for sig selv” udtaler bestyrelsesformand Torben Jensen.
Jack Majgaard Jensen glæder sig til det fortsatte arbejde med truppen og klubben, der er inde i en rivende udvikling: ”Både inde på banen og uden for banen er der en klar strategi for klubben, som jeg er glad for at være med til at videreføre i tæt samarbejde med alle de dygtige folk, de frivillige ildsjæle og ikke mindst de fantastiske fans, som det er en ære at være cheftræner for”.
”Den nye ledelse og deres idéer om at skabe en bæredygtig fodboldklub, og samtidig bakke op om den sportslige strategi vi har lagt, har også været en vigtig faktor i forhold til mit valg om at forlænge kontrakten. Der er en god og inspirerende spillertrup og jeg er rigtig glad for at være i klubben, så at få muligheden for at fortsætte alt det gode arbejde, vi er startet på, er en perfekt løsning for mig” udtaler Jack Majgaard Jensen.
Lyngbys nuværende cheftræner overtog holdet i december 2014 og har siden stået i spidsen for De Kongeblås førstehold i 36 turneringskampe, hvilket har kastet 22 sejre og 5 uafgjorte af sig. Jack Majgaard Jensen har en baggrund som ungdomstræner i Lyngby Boldklub, hvor han med U17-holdet vandt DM-bronze. Siden da gik turen over sundet til Malmøs U19- og U20-hold, samt en 4-årig periode som manager i Lunds BK. Herfra vendte Jack Majgaard Jensen tilbage til Lyngby som fysisk træner, assistenttræner og nu som cheftræner.
Jack Majgaard Jensen er indehaver af UEFAs P-licens, der er den højeste i Europa. Ud over karrieren som træner har Jack Majgaard Jensen også en akademisk ballast i form af en idrætsuddannelse med speciale i fysisk træning fra Københavns Universitet. Cheftrænerens nye kontrakt løber frem til sommeren 2017.