Ängelholm snuppede sejren i Lyngby

Lyngby spillede onsdag eftermiddag træningskamp mod svenske Ängelholm. Med et mål i hver halvleg endte det med at være gæsterne, der trak det længste strå.
Første halvleg blev ikke nogen underholdende affære. De første 45 minutter var præget af en del fight for at vinde kontrollen over kampen, men selvom Lyngby havde hovedparten af boldbesiddelsen, så var det til slut Ängelholm, der fik overtaget. Det resulterede i et par udmærkede chancer til Ängelholm – blandt andet et godt forsøg, der tog overliggeren bag Nicklas Højlund.
Efter 23 minutter tog gæsterne føringen efter et fint angreb. Bolden havnede til slut hos Marcus Bergholdt, der trykkede af fra 20 meter, og bolden strøg i mål. Det blev symptomatisk for kampen – Ängelholm var ganske enkelt dygtigere til at skabe og omsætte chancerne, mens Lyngby havde store problemer med at skabe muligheder.
2. halvleg blev bedre. Lyngby var fra start bedst, og satte sig på spillet. De Kongeblå fik spillet sig frem til et par tilnærmelser mod mål, men det blev aldrig rigtigt farligt, Et par hjørnespark blev nærgåend, men kynismen manglede og derfor kunne Ängelholm snuppe scoring nummer to,
Den blev signeret af Albin Nilsson, der efter en times spil kunne bringe Ängelholm på 2-0. Lyngby forsøgte, men kom aldrig tilbage i opgøret og dermed sluttede det hele 0-2.
Match facts:
Lyngby BK – Ängelholms FF 0-2 (0-1)
0-1 Marcus Bergholtz (23), 0-2 Albin Nilsson (60)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 9. Lasse Fosgaard, 6. Rasmus Minor (<-> 11. Patrick Mortensen (46)), 12. Mads Nordam, 17. Casper Højer – 14. Philip Rasmussen, 22. Bror Blume (<-> 13. Vito Mistrati (65)) – 15. Lee Rochester (<-> 5. Valon Ljuti (65)), 26. Frederik Gytkjær (<-> 23. Gustav Therkildsen (65)), 2. Mathias Mejer Knudsen – 29. Jesper Blicher (<-> 18. Andreas Ravn (55))