U17-cheftræner jubler over træningslejr

Lyngby Boldklubs bedste talenter er netop vendt tilbage fra træningslejr i Tyrkiet. Cheftræner for U17, Christian Sørensen, glæder sig over en udbytterig tur.
2015 blev året hvor Lyngby Boldklubs bedste talenter i U17 og U19-ligaerne igen kom på træningslejr i vinterferien. I år gik turen til Antalya i Tyrkiet, hvor Lyngbys bedste talenter kom på græs under ganske fine forhold. Turen bød på masser af træning samt to kampe til hvert mandskab, og alt i alt har det været en udbytterig tur fortæller U17-cheftræner Christian Sørensen:
”Det har været en fremragende tur for både spillere, trænere og alle omkring holdet. Vi har intensivt oplevet hinanden på og uden for banen 24 timer i døgnet og derigennem fået indblik i, hvordan spillerne tackler sådan noget som kost og restitution. Så vi har fået lejlighed til at lære hinanden meget bedre at kende under forhold, der giver muligheden for at se spillerne an i længere perioder frem for kun til træning” fortæller Christian Sørensen.
U17-cheftræneren og hans trænerteam har brugt ugen på at arbejde med holdet – og det på mange forskellige måder: ”Vores fokus har blandt andet været på den kultur vi har omkring at træne og spille kampe. Så ud over det træningsmæssigt høje udbytte har vi også fået arbejdet med de værdier, som vi gerne vil have på og uden for banen” fortæller Christian Sørensen.
Undervejs fik både U17 og U19-holdet to træningskampe hver. Det blev to meget forskellige kampe, men også det gav et positivt udbytte ifølge U17-chefen: ”Vi fik hver to kampe, hvoraf især den ene for begge mandskabers vedkommende var med sindssyg hård matchning og et fint til resultat som følge. U19 leverede rigtig godt mod CSKA og vi spillede også en god kamp mod Guoan fra Beijing, der var en svær modstander” fortæller Christian Sørensen og uddyber:
”Opgøret mod Guoan var med et højt niveau rent fysisk, hvor vi blev matchet hårdt. Og så var det et opgør, hvor vi spillede mod en modstander, der havde en væsentlig anderledes måde at spille på. Det gav læring og erfaring i forhold til at kunne omstille sig, og ikke mindst håndtere modgang når vi engang imellem kommer i problemer” fortæller Christian Sørensen.
U17 vandt med 1-0 over Guoan Beijing, mens man også besejrede Viktoria Berlin med 4-1. U19-holdet spillede i deres første kamp 0-0 mod UEFA Youth League-deltagerne fra CSKA Moskva, mens det på sidstedagen blev til en 4-2-sejr over Antalyaspor.
Begge mandskaber er tilbage på dansk jord, og klar til at fortsætte forberedelserne frem mod U17 og U19-ligakampene.