Fortjent Lyngby-sejr i Halmstad

Patrick Mortensen scorede to gange og Lee Rochester nettede en enkelt gang da Lyngby Boldklub lørdag eftermiddag vandt med 3-2 i en træningskamp mod Halmstads BK.
Lyngby Boldklub satte sig fra start på opgøret, der i øvrigt blev spillet med en strid vind mod det ene mål. Det betød at begge hold kunne lukrere på en halvdel med medvind, og til svarende komme i problemer i en halvdel med modvind. Den del håndtere Halmstad bedst, men det var alligevel Lyngby, der var ovenpå kampen igennem.
De Kongeblå var ganske enkelt bedst på bolden, og samtidig viste angriber Patrick Mortensen sig træfsikker når det gjaldt. Det gjorde det blandt andet efter godt 20 minutters spil, hvor "Patty" opfangede en løs bold i feltet og scorede til 1-0.
Halmstad svarede dog omgående igen, og blot 3 minutter senere udlignede hjemmeholdet. Lyngby havde modvinden i første halvleg, og den snød Rasmus Minor på en lang fremlægning. Kwame Karikari slog Minor i løbeduellen, rundede Nicklas Højlund i målet og udlignede sikkert – en flot scoring, som dog ikke slog Lyngby ud.
10 minutter senere var Patrick Mortensen nemlig på spil igen med en ny scoring, og så kunne De Kongeblå gå til pausen foran med 2-1. 2. halvleg fortsatte i samme billede – Lyngby var bedst på bolden, havde kontrol over kampen og formåede til tider at sætte et højt tempo i spillet, hvilket tydeligt gav Halmstad store problemer.
Det var derfor ikke ufortjent, at Lee Rochester med lidt over 20 minutter tilbage kunne afgøre kampen med en fin solopræstation. Kantspilleren satte fart og satte et par forsvarsspillere inden han prikkede bolden ind bag Halmstad-keeper Malkolm Nilsson.
I overtiden pyntede Halmstad på resultatet ved en scoring af Eric Smith, der havde haft et godt forsøg på overliggeren i starten af opgøret. Målet kom efter et hjørnespark, hvor Smith sparkede bolden i kassen via stolpen. Det blev den sidste scoring i kampen, og dermed kunne Lyngby glæde sig over en sejr overs Halmstad på 3-2.
Match Facts:
Halmstads BK – Lyngby BK 2-3 (
0-1 Patrick Mortensen (20), 1-1 Kwame Karikari (23), 1-2 Patrick Mortensen (32), 1-3 Lee Rochester (68), 2-3 Eric Smith (90)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 18. Andreas Ravn, 4. Mathias Tauber (c) (<-> 12. Mads Nordam (60)), 6. Rasmus Minor, 17. Casper Højer – 14. Philip Rasmussen (<-> 22. Bror Blume (70)), 13. Vito Hammershøy-Mistrati (<-> 7. Jesper Christjansen (55)) – 8. Martin Andersen (<-> 15. Lee Rochester (60)), 26. Frederik Gytkjær (<-> 5. Valon Ljuti (40)), 21. David Katz Boysen – 11. Patrick Mortensen