Lyngby henter Jesper Blicher

Lyngby Boldklub har i dag skrevet kontrakt med offensivspilleren Jesper Blicher, der er hentet på en fri transfer. Blicher har underskrevet en 2-årig kontrakt med De Kongeblå.
Selvom transfervinduet i mandags lukkede, så har klubberne landet over fortsat mulighed for at tilknytte spillere uden kontrakt. Det har Lyngby Boldklub nu udnyttet til at hente den målfarlige offensivspiller Jesper Blicher, der skifter til De Kongeblå på en 2-årig kontrakt.
I Lyngby kender man primært Blicher som en mand, der har gjort livet surt for De Kongeblå ad flere omgang. Begge Vendsyssels mål mod Lyngby i sidste sæson blev signeret af Blicher, der også i sæsonerne forinden har haft en god hitrate – nu kan Lyngby-fansene se frem til at juble med Blicher, og det faktum glæder cheftræner Jack Majgaard:
”Vi er glade for at det er lykkedes at hente Jesper Blicher til Lyngby. Jesper har mange af de kvaliteter, som vi syntes er vigtige for vores kantspillere. Han er god 1-mod-1, har et sublimt spark og så er han samtidigt god i hovedspillet. Jeg tror på, at vi kan udvikle Jesper til at blive en stor profil i ligaen, men det arbejde kræver som altid tålmodighed og hårdt arbejde fra begge parter” fortæller Jack Majgaard Jensen om Blicher, der både kan spille på kanten og som angriber.
26-årige Jesper Blicher var i sidste sæson den ubestridte profil i Vendsyssel FF, hvor han blev topscorer. Efter et træner- og stilskifte er det imidlertid blevet til markant mindre spilletid i Nordjylland for den målfarlige kantspiller, der derfor fik ophævet sin kontrakt efter eget ønske i januar. Nu er han så Lyngby-spiller på en kontrakt frem til udgangen af 2016.