Odgaard og Snorre flyver til Irland med U16-landsholdet

Efter en succesfuld tur til Dubai er både Oskar Snorre Frigast og Jens Odgaard blevet udtaget til U16-landsholdet, der står over for stærke europæiske modstandere på en tur til Dublin i februar.
U16-landsholdet vendte stærke hjem fra træningsturneringen i Qatar i begyndelsen af januar. Med to sejre ud af to mulige i træningsturneringen i ørkenlandet var det et flok drenge fyldt med selvtillid, der steg ud af flyveren i Kastrup Lufthavn i midten af januar. Nu skal drengene tilbage på vingerne. Flyveturen går denne gang til Dublin i Irland til årets første UEFA-turnering, og landstræner Per Holm har planer om at bruge kampene fra Qatar aktivt på det irske græs:
”Jeg glæder mig til de tre kampe i Irland, hvor vi får mulighed for følge op på kampene fra Qatar, hvor især det offensive spil fungerede på et højt niveau. I Irland vil vi arbejde på at blive endnu bedre til at forsvare, så der ikke gives så mange chancer til modstanderne” siger Per Holm til DBUs hjemmeside.
Med i Dubai var Lyngby-spillerne Oskar Snorre Frigast og Jens Odgaard, og de gjorde en så fin figur at de også er med i flyveren til Dublin. Jens Odgaard scorede i begge kampene i Dubai, hvor Oskar Snorre Frigast stod alle 80 minutter i den første kamp. Begge spillere er gennem UEFA-regler garanteret minimum 80 minutters spilletid i det irske, hvor modstanderne hedder Tjekkiet, Østrig og værtsnationen Irland. Så det bliver spændende at følge, om d'herrer Snorre og Odgaard kan fortsætte den gode landsholdsform.
”Det bliver dejligt at få set alle 20 spillere an i tre kampe, hvor vi vil blive matchet rigtig fint. En vigtig del af at være af U16-landsholdspiller er, at man oplever, hvad der kræves for at spille landskampe og for at kunne præstere på internationalt niveau – og her er vi allerede langt" lyder det fra en optimistisk Per Holm.
Turen til Dublin varer fra den 15. til den 18. februar.