Ny ledelse på plads i Lyngby Boldklub A/S

Dennis Poulsen er ny adm. direktør for Lyngby Boldklub A/S, der også får 3 nye bestyrelsesmedlemmer. Samtidig kickstartes fase 1 af kapitaludvidelsen, der skal tilføre yderligere kapital til boldklubben inden sommerferien.
Lyngby Boldklub kom kort før jul på nye hænder, da Hellerup Finans A/S købte hovedparten af aktierne i det professionelle selskab, Lyngby Boldklub A/S. I den forbindelse aftrådte direktør Christian Hill-Madsen, og hans job overtages af Dennis Poulsen, der kommer fra en stilling hos netop Hellerup Finans.
Samtidig indtræder Torben Jensen, stifter og storaktionær i Hellerup Finans, i bestyrelsen som formand. Med sig tager han Lars Riis Kofoed som næstformand og Thomas Sonne-Schmidt som bestyrelsesmedlem. De tre supplerer bestyrelsens to repræsentanter fra moderklubben, Jesper Lykke Clausen og Kim Rolsted, og dermed udgør bestyrelsen pr. dags dato fem personer:
”Vi har valgt at bemande bestyrelsen med repræsentanter fra Hellerup Finans og har endvidere valgt at ansætte en Hellerup Finans-repræsentant som ny direktør. Det har vi gjort, så vi i første omgang kan lære forretningen at kende. Vi vil benytte de næste måneder til at scoute kompetencebehovet og ligeledes identificere de personer, der i bestyrelsen kan udgøre et stærkt og homogent hold på den længere bane” udtaler Torben Jensen.
Samtidig med offentliggørelsen af den nye ledelse kan Hellerup Finans A/S også oplyse, at finansselskabet allerede nu har udnyttet flere af deres warrants og dermed pr. dags dato ejer 95,1% af den samlede aktiekapital i Lyngby Boldklub A/S. Derudover kickstartes kapitaludvidelsen:
”Vi forventer at de resterende 13.300.000 warrants bliver udnyttet som del af kapitaludvidelsens fase 1 inden 30. juni 2015, og at der dermed indskydes yderligere kapital i boldklubben. Når de 13.300.000 warrants er udnyttet vil Hellerup Finans’ ejerandel af Lyngby Boldklub A/S udgøre ca. 40%. På den måde vil klubben have flere bærende hænder, og et langt mere stabilt kapitalgrundlag” fortæller Torben Jensen.