Lyngby forlænger med U19-landsholdsspiller Kaalund

Lyngby Boldklub har i dag forlænget kontrakten med U19-landsholdsspiller Mads Kaalund, der har sat sin signatur på en kontrakt med De Kongeblå frem til sommeren 2017.
I U19-ligaen råder De Kongeblå over den offensive midtbanespiller Mads Kaalund, der gennem længere tid har været en klar profil for Thomas Lollikes U19-mandskab. Kaalund har løftet sit spil yderligere, og derfor skaber det stor glæde at Kaalund nu har skrevet under på en ny kontrakt med Lyngby, der løber de næste to-et-halvt år.
”Mads er en meget målrettet og struktureret ung spiller, der har stor løbekapacitet, er dygtig på bolden og som samtidig har klogskab i sit spil. Vi glæder os derfor over, at det er lykkes os at forlænge kontrakten med Mads frem til sommeren 2017” fortæller talentchef Birger Jørgensen, der sammen med den øvrige sportslige sektor skal forsøge at få forløst den 18-årige midtbanespillers potentiale:
”Vi skal i fællesskab finde ud af, om han skal blive endnu mere målsøgende eller han skal udvikle sig i en mere tilbagetrukket position. Han kan udvikle sig i begge roller, og minder på den måde lidt om Bror Blume på A-holdet” fortæller Birger Jørgensen og fortsætter:
”Vi er også glade for aftalens længde, der indikerer at vi ikke har travlt. Vi skal skynde os langsomt, så Mads kan fortsætte sin positive udvikling i Lyngby Boldklub. Især efter sommerferien, hvor Mads afslutter sit gymnasium og derefter kan give den fuld gas som seniorspiller her i klubben” forklarer Birger Jørgensen.
Ud over kampene og træningen i Lyngby er Mads Kaalund også aktuel på det danske U19-landshold. Kaalund fik debut i februar i år på U18-landsholdet, og er siden fortsat op på U19-landsholdet. I alt er det blevet til 7 ungdomslandskampe. Mads Kaalund har skrevet under på en kontrakt frem til 30. juni 2017.