Lyngby Boldklub lader Kristian Joensen gå

Lyngby Boldklub og målmanden Kristian Joensen fortsætter ikke samarbejdet i foråret. Klubben lader Joensen gå ved kontraktudløb til nytår.
Færøske Kristian Joensen skiftede i sommer til Lyngby Boldklub på en kort aftale for efteråret, hvor han skulle indgå i målmandsteamet med førstemålmand Nicklas Højlund. I dag står det imidlertid klart, at færingens kontrakt ikke bliver forlænget ved udløb og at Joensen dermed skal på klubjagt til nytår.
”Kristian er en ung målmand, der har et stort gå-på-mod og arbejder hårdt på at blive bedre. Vi er sikre på, at han nok skal finde en ny klub hurtigt, hvor han kan få den spilletid det desværre ikke blev til her i Lyngby. Vi vil meget gerne benytte lejligheden til at takke Joensen for indsatsen og ønske et held og lykke fremover” fortæller cheftræner Jack Majgaard Jensen.
Kristian Joensen, der tidligere har vogtet målet i den bedste færøske række for NSI og Vestur, opnåede 4 officielle kampe for De Kongeblå. Lyngby havde således Joensen i buret i de tre pokalkampe mod Avarta (2-0), Kalundborg (10-0) og Randers FC (0-2) samt ligakampen mod Skive (2-1).