Bror Blume og Lyngby Boldklub forlænger samarbejdet

Offensivspilleren Bror Blume har forlænget sin kontrakt med Lyngby Boldklub. Klubben har dermed papir på den talentfulde offensivspiller frem til sommeren 2017.
Midtbanespilleren Bror Blume og Lyngby Boldklub er blevet enige om en ny kontrakt til den talentfulde spiller. 22-årige Bror Blumes tidligere kontrakt løb egentlig til sommeren 2015, men allerede nu er der enighed om at rive papiret i stykket og i stedet sætte underskrifter på en ny aftale frem til sommeren 2017.
”Bror har en god evne for hele tiden at kunne fornemme tid og rum, så han kan holde et højt tempo i hans eget og vores spil. Han er en type, som både kan udvikle sig som 6er og som 2. forward. I begge positioner kan vi bruge hans hurtige opfattelsesevne, men skal han spille 2. forward skal han se sig selv netop som en forward, mens han som 6er skal arbejde med sin fysiske kapacitet. Lige meget hvad så er jeg sikker på at Bror bliver en vigtigt spiller for os i fremtiden” fortæller cheftræner Jack Majgaard Jensen.
Lyngbys trænerteam har ellers måtte undvære Bror Blume i store perioder af efteråret. Skader har betydet at midtbanespilleren blot har spillet 6 kampe siden sommerpausen, men på trods af det magre udbytte på spilletiden så er troen på talentet i høj grad til stede hos De Kongeblå:
”Han har selvfølgelig haft en svær efterårssæson primært fordi han blev skadet efter den 3. kamp i efteråret. Han har brugt langt tid til at komme tilbage, men vores tro på Bror er meget stor. Derfor er vi også glade for at kunne forlænge kontrakten med Bror allerede nu” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Bror Blume, der har en fortid hos BK Skjold, har i alt optrådt 54 gange for De Kongeblås bedste mandskab. Hidtil har det kastet syv scoringer af sig, ligesom det i Lyngby-tiden også er blevet til debut på U20-landsholdet. Bror Blumes nye aftale løber frem til sommeren 2017.