Lyngby slutter året af i Århus

Fodboldåret 2014 går på hæld med en udebanetur til Århus. Superliga-nedrykkerne AGF jagter revanche mod De Kongeblå, der har givet genvalg til 18-mandstruppen fra sejren over Vendsyssel.
Lyngbys hjemmepublikum tog i søndags afsked med De Kongeblås spillere og fodboldåret 2014. Det skete med en 2-1-sejr over topholdet Vendsyssel i en flot topkamp på Lyngby Stadion – inden Lyngby-spillerne kan holde ferie mangler dog endnu en opgave, og det bliver en uhyre vigtig en af slagsen: AGF på udebane.
GF'erne fik efter en svær periode vendt skuden i sidste runde, hvor Vejle Boldklub blev sendt hjem til trekantsområdet med en lussing på 0-4. I kampen viste AGF sig særdeles effektive, og toppræstationer fra Kim Aabech og Mate Vatsadze betød at klasseforskellen mellem AGF og de øvrige topbudget-klubber i NordicBet Ligaen er til at tage og føle på. Leverer AGF på lignende niveau er der ingen tvivl om, at Lyngby får det meget svært.
Men en landskampspause har betydet en pause på mere end 2 uger, så spørgsmålet er hvordan momentummet har det i Århus, der dog omvendt også har haft god tid til at forberede en kamp, der for dem meget vel kunne være sæsonens vigtigste. En sejr til Lyngby vil nemlig betyde et hul på 12-18 point til De Kongeblå ved vinterpausen, og det forspring vil være svært at hente for de Superliga-ambitiøse århusianere.
I Lyngby lever man fint uden at kigge på tabellen. Fokus er på præstationerne, og de har været fine på det seneste. Mathias Tauber og co. har ikke tabt i 9 liga-kampe i streg, sammenholdet har det godt og holdet er blandt det mest scorende i det danske divisionssystem. Mål var der også sidst Lyngby tørnede sammen med AGF. 3-2 til De Kongeblå endte det, der ellers var bagud 2 gange undervejs.
Lyngbys fine form gik senest ud over det andet tophold fra Vendsyssel, der i topkampen på Lyngby Stadion blev besejret med 2-1 på mål af Patrick Mortensen og Jesper Christjansen. Den gode præstation har da også betydet genvalg til de 18 spillere i truppen fra Vendsyssel-kampen. Kampen mod AGF sparkes igang på NRGi Arena i Århus klokken 15.30. Er du ikke med i fanbussen til Århus kan kampen følges på Tv3 Sport 1.
Lyngbys trup mod AGF:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen.