Truppen udtaget til Fredericia-dyst – følg dem på Twitter

Der venter en svær udekamp, når Lyngby Boldklub søndag drager til Fredericia. Cheftræner Jack Majgaard Jensen har udtaget sin trup til opgøret, der kan følges på det sociale medie Twitter.
Lyngby har revance til gode søndag eftermiddag, når De Kongeblå drager til Østjylland for at spille mod FC Fredericia. Den første kamp i sæsonen, der også blev spillet på Monjasa Park i Fredericia, endte med en 2-1-sejr til Nicolai Wael og co., om end resultatet måske ikke var helt efter spil og chancer.
Siden den eftermiddag i august er der sket en hel del i rækken, hvor Lyngby går ind til weekenden som fører af NordicBet Ligaen. Senest blev det til en sejr over FC Roskilde og Lyngby blev dermed det første hold til at runde 10 sejre i sæsonen. Igen var David Boysen i hovedrollen med to scoringer, og Lyngby-topscoreren virker i det hele taget brandvarm – og det var i øvrigt også Boysen, der scorede det enlige mål i Fredericia.
Nicolai Waels tropper har – med en kamp i baghånden – foreløbigt fundet sig til rette i midterfeltet i ligaen. 15 point for 14 kampe er det blevet til for Fredericia, der dog efterhånden må kigge noget længe tilbage i kalenderen for at finde den seneste ligasejr. Den ligger nemlig helt tilbage i september måned, hvor FC Roskilde blev besejret. I de seneste 5 kampe har Fredericia tabt til topholdet Viborg og naboerne fra Vejle, mens det er blevet til uafgjort i to kampe mod Brønshøj samt mod AC Horsens.
Fredericia har dog haft et godt tag i Lyngby på hjemmebane, så det bliver interessant at se, hvordan de to mandskaber vil forsøge at henholdsvis bryde og fortsætte stimen. Lyngbys cheftræner Jack Majgaard Jensen har til kampen lavet to tilføjelser. Andreas Ravn Nielsen afløser Rasmus Minor, mens Thomas Sørensen er med igen efter overstået karantæne. Trænerteamet må dog fortsat se bort fra højreback Jeppe Brandrup og kantspiller Martin Andersen – sidstnævnte er dog stærkt på vej tilbage.
Der er kick-off på Monjasa Park i Fredericia kl. 15.00. Du kan ikke se kampen i TV, men du kan til gengæld følge opgøret på Twitter! Lyngby Boldklub opdaterer nemlig kampen live fra stadion på klubbens Twitter-profil med hashtagget #lbklive og #fcflbk.
Lyngbys trup mod FC Fredericia:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen.