Lyngby får besøg af FC Roskilde

Efterårskulden nærmer sig med hastige skridt, men det betyder ikke, at der ikke er noget at varme sig på. I den seneste tid har der nemlig været rigeligt at varme sig på, hvis man har kongeblåt blod i årene. Igen søndag kan man lune sig med fodbold på Lyngby Stadion. Oprykkerne fra FC Roskilde gæster De Kongeblå.
Lyngby er inde i en god periode, og efter en række stærke resultater i ligaen topper De Kongeblå rækken for første gang i indeværende sæson. Flotte resultater som 3-2 i AGF og 7-1 i HB Køge sendte armene i vejret hos Lyngby-fansene, men hele holdet kom dog ned på jorden i midtugen, hvor formstærke Randers FC fra toppen af Superligaen viste sig at være en for stor mundfuld – trods alt.
Roskilde har tidligere på efteråret bevist, at de evner at hive point med hjem fra svære udebaner i både Aarhus og Viborg. Klubben fra domkirkebyen er også inde i en god stime i øjeblikket, hvor man faktisk ikke har tabt i ligaen siden sidste besøg på Lyngby Stadion den 3. oktober, hvor man led et 3-1-nederlag. Pokalkampen i midtugen mod FC København var ligeledes hæderlig for de lyseblå, så der venter med garanti en svær opgave for Lyngby.
Den er ikke blevet lettere af, at den stærke forsvarsspiller Thomas Sørensen må se kampen fra tribunen med karantæne. Martin Andersen er ligeledes endnu ikke i omdrejninger efter sit brækkede kraveben, mens det til gengæld lysner for Patrick Mortensen, der nu er kommet sig så meget over sin hjernerystelse at han igen er klar til kamp.
Bemærk at der på grund af Hubertusjagt forventes meget trafik i området – især omkring motorvejsafkørslerne. Tag derfor hjemmefra i god tid og køb din billet i forsalg, så du slipper for køen ved billetskuret.
Køb din billet til opgøret her.
Lyngbys trup mod FC Roskilde:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen