Lyngby mod Roskilde fredag aften

Lyngby skal fredag aften fortsætte de gode takter i hjemmekampen mod FC Roskilde. Oprykkerne gæster Lyngby Stadion.
Fredag aften går det løs igen med fodbold på Lyngby Stadion. De Kongeblå tager imod FC Roskilde, og skal forsøge at følge op på sidste weekends gode præstation mod HB Køge – en præstation, der som bekendt medførte en 2-0-sejr og tre point til samlingen på Lundtoftevej.
Fredgens modstadner FC Roskilde har fået en besværlig start som oprykker til NordicBet Ligaen, men i sidste weekend kom forløsningen, da Roskilde hentede en flot sejr på hele 4-0 ude over AB. Sejren var sæsonens første for Anders Theil og mandskabet, der samtidig hoppede op på 10. pladsen i rækken.
Med navne som Bajram Fetai, Simon Richter, Anders Møller Christensen og divisionsbomberen Emil Nielsen råder FC Roskilde over et ganske slagkraftigt mandskab, der på dagen kan give de fleste modstandere kamp til stregen. Cheftræner Jack Majgaard Jensen og Lyngby-holdet vil dog formentlig næppe stille sig tilfredse med andet end en sejr på hjemmebanen.
En trup på 20 spillere skal sikre den mission – i forhold til søndagens kamp mod HB Køge glider Jesper Christjansen ud af truppen med en skade. Til gengæld er Rasmus Minor Petersen klar til sæsonens første liga-minutter, ligesom truppen også indeholder en enkelt debutant: U19-offensivspilleren Mads Kaalund.
Køb din billet til opgøret online – klik her!
Lyngbys trup mod FC Roskilde:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Mads Kaalund, 31. Kristian Joensen