JMJ: Stor cadeau til holdet

Lyngbys cheftræner Jack Majgaard Jensen uddeler roser til sit mandskab efter 2-0-sejren over HB Køge. Ifølge Lyngby-chefen skyldes sejren en blanding af mod, taktisk snilde og en god eksekvering på banen.
Med 2-0 over HB Køge søndag eftermiddag er Lyngby Boldklub tilbage på sejrskurs i NordicBet Ligaen. En god uge, der i onsdags gav en storsejr i DBU Pokalen, blev fuldent af en god præstation af Lyngby-mandskabet, der lykkedes med mange ting i kampen mod HB Køge:
”Der er stor cadeau til drengene, fordi de tør at spille det spil vi gerne vil. Vi sørger for at flytte bolden hurtigt, udnytte at vi kan skabe små overtal på dem og på den måde er det ikke særlig sjovt for HB Køge at presse højt. Det gør at de falder længere og længere tilbage, og at vi kan overtage kampen”
”HB Køge lever af at stresse modstanderne højt på banen og sørge for at ødelægge modstanderens opspil tidligt. Det var første gang jeg så HB Køge ikke formå at gøre det. Jeg er glad med at vi lykkedes med den del af det, men det skaber jo ingen målchancer som sådan. Derfor er jeg også glad for at vi skaber masser af chancer i kampen – både i omstillingerne og det etablerede spil” lyder det fra en tilfreds cheftræner.
Sejren over HB Køge sender Lyngby opad i tabellen. Men det er ikke kun på resultatsiden, at pilen nu peger opad. Præstationen mod HB Køge var nemlig den bedste helhedspræstation, holdet har leveret: ”Jeg syntes der er andre kampe, hvor vi har været på et lidt højere niveau end det her, men som helhed over 90 minutter, så syntes jeg det var den bedste kamp” fortæller Jack Majgaard Jensen, der dog også understreger at Lyngby blev en smule for passive til sidst i kampen, hvilket gav HB Køge en lille chance for at komme tilbage.
Jack Majgaard Jensen gav til opgøret 6-målsskytten fra Kalundborg, Frederik Gytkjær, chancen fra start. Generelt har Lyngby skiftet en del rundt i startopstillinger i de første par runder, men det skyldes udelukkende muligheden for at optimere og benytte de spillere, der er mest klar:
”Det er jo sådan med en trup, som den vi har i dag, at der er rigtig mange dygtige spillere. Det er også det vi viser, når vi vinder en pokalkamp med 10-0 stort set uden nogle af de spillere, der starter i dag. Det er klart, at der er mange om buddet og derfor er det vigtigt at vi i trænerteamet har en feeling med, hvem der er oppe og hvem der måske er en lille smule nede. Gyt har set skarp ud under træning og også i pokalkampen, og det gjorde selvfølgelig at han fik lov at starte” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Lyngby skal i aktion allerede igen på fredag – her er modstanderen FC Roskilde, der gæster Lyngby Stadion med kick-off klokken 18.30.