Lyngby på jagt efter point mod HB Køge

Der er lagt op til et medrivende opgør med to offensivt indstillede mandskaber i søndagens opgør, hvor HB Køge gæster Lyngby Stadion i 10. spillerunde i NordicBet Ligaen.
HB Køge er modstanderen, når Lyngby søndag spiller hjemme på Lyngby Stadion. Under den nye træner Henrik Pedersen har HB Køge ændret en smule i stilen, der er hyper aggressiv, bygger på et højt pres og er blevet tilført en række spændende nye spillere. Implementeringen har indtil været en blandet fornøjelse for "Svanerne", der er placeret midt i rækken, men trods alt kommer til Lyngby uden et nederlag i tre kampe.
Med 2-0-nederlaget i søndagens topkamp i Viborg tabte De Kongeblå desværre lidt terræn i rækkens top, hvorfor man går til kampen med en 5. plads i ryggen. Oprejsningen kom dog hurtigt i midtugen med en 10-0-sejr i DBU Pokalen, og selvom modstanderen – Danmarksserie-oprykkerne fra Kalundborg – var et niveau eller to under De Kongeblå, så blev der uden tvivl tanket lidt selvtillid.
Og den er der behov for, idet De Kongeblå ikke har haft det allerbedste tag på sydsjællænderne det sidste års tid. En enkelt sejr ud af tre mulige blev det til i sidste sæson, hvor Lyngby tabte med 1-2 hjemme på Lyngby Stadion i en kamp, der mest af alt huskes for Nicklas Højlunds dobbelte strafferedning.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen har til opgøret valgt at give genvalg til de 19 spillere, der var med De Kongeblå i Viborg i sidste weekend. Ud af truppen i forhold til midtuge-kampen glider blandt andre Rasmus Minor, der på trods af 45 minutter i Kalundborg endnu ikke er helt fit oven på sin skade.
Kampen mellem Lyngby og HB Køge sparkes igang på Lyngby Stadion klokken 13. Køb din billet her.
Lyngbys trup mod HB Køge:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen