Christian Sørensen bliver ny U17-træner

Lyngby Boldklub har ansat Christian Sørensen som klubbens nye U17-træner. Christian Sørensen, der indtil i dag har været U14 Elite-træner i klubben, overtager fra Søren Hermansen.
Søren Hermansen er blevet offentliggjort som Lyngbys nye A+ træner og Hermansens gamle stilling som U17-cheftræner er i samme åndedrag blevet besat. U14 Elite-træner Christian Sørensen overtager cheftrænerposten for Lyngbys bedste U17-talenter til stor glæde for talentchef Birger Jørgensen:
”Christian er en dygtig og hårdtarbejdende træner, der allerede har stiftet bekendtskab med træningen af de ældre årgange. Med ansættelsen af Christian på U17, Søren Hermansen som A+ træner og med Morten Nagel som ny fuldtidsansat ungdomsscout har vi et meget stærkt team omkring vores talentudvikling” fortæller Birger Jørgensen, der samtidig har store roser til unge Sørensen:
”Christian Sørensen er, ligesom Søren, en rigtig Lyngby-dreng, som er vigtig for den gode Lyngby-ånd og den måde, vi gerne vil udvikle talenter på. Og så har Christian også et stort potentiale som træner, så timingen i at han kan vokse sammen med U17-holdet er også god” fortæller Birger Jørgensen.
Christian Sørensen har i Lyngby været ansat som både træner og ungdomskoordinator. Mads Kristensen, Christian Sørensens hidtidige assistent på U14 Elite-holdet, overtager Sørensens cheftrænerstilling for U14 Elite.