Lyngby Boldklub ansætter Shelley som scout

Lyngby Boldklub har i dag ansat Michael ”Shelley” Nielsen som klubbens nye scout.
Lyngby Boldklub supplerer det sportslige setup i klubben med en ny fuldtidsscout. Den tidligere HB Køge-assistenttræner Michael Nielsen – i daglige tale blot Shelley – er ansat fra dags dato.
”Tanken om en scout på fuld tid har længe været et ønske i klubben, da arbejdsopgaverne for den øvrige sportslige sektor er stødt stigende. Så da vi fik muligheden for at tilknytte Shelley traf vi beslutningen om en fuldtidsscout og vi er glade for at kunne tilknytte en kapacitet som Shelley” fortæller direktør Christian Hill-Madsen og fortsætter:
”Da vi som klub for tiden bevæger os i subtoppen af dansk fodbold og har ambitioner om det sidste step, er det nødvendigt at vi har flere folk i markedet for hele tiden at være opdateret på eksterne spillere, der kunne passe i klubben på den korte bane og i særdeleshed på den lange bane” lyder det fra Christian Hill-Madsen.
Shelley glæder sig til de nye udfordringer i Lyngby Boldklub: ”Lyngbys projekt ser meget spændende ud, og jeg er glad for at ende her. Min opgave bliver at holde godt styr på spillermarkedet, så vi altid er klar over hvad der befinder sig på de øverste hylder, hylderne lige under og så videre. På den måde skal vi prøve at få skabt nogle lidt roligere transfervinduer, hvor vi altid ved hvad vi skal have i forskellige situationer. Det er en spændende opgave og jeg glæder mig meget til at komme i gang” fortæller Michael Shelley Nielsen.
Efter mere end 30 år med forskellige opgaver i Silkeborg IF rykkede Shelley for nogle år siden med familien tilbage til København, hvor han startede i Hvidovre som assistenttræner og senest HB Køge. Shelley er allerede tiltrådt i Lyngby Boldklub.