Lyngby klar på Vendsyssel-udfordring

Fredag aften er Lyngby nok igang i aktion i NordicBet Ligaen. De Kongeblå tager sæsonens længste udebanetur, idet turen går til Hjørring og Vendsyssel FF. Jack Majgaard Jensen har udtaget 18 mand til opgøret.
Vendsyssel FF topper overraskende NordicBet Ligaen efter 5 spillerunder, og med den nye cheftræner Ove Christensen ved roret er nordjyderne fortsat ubesejrede i denne sæson. 4 sejre og 1 uafgjort giver 13 point, og det er 2 mere end Viborg på 2. pladsen. Og 5 mere end Lyngby, der kommer til kampen som en aktuel nummer fire.
Vendsyssel har brugt sommerpausen på at forstærke sig markant. Den nye cheftræner Ove Christensen har sammen med en række profiler tilført nordjyderne en gedigen mængde Superliga- og NordicBet Liga-rutine, og navne som Ken Fagerberg, Jesper Christiansen, Chris Sørensen, Morten Bertolt og Hjalte Bo Nørregaard understreger at Vendsyssel FF mener det ganske seriøst.
Så der bliver uden tvivl tale om en hamrende svær opgave for De Kongeblå, der efter to sejre i de to første kampe kun har vundet pokalkampen over Avarta. Indbyrdes har Lyngby generelt haft et godt tag på Vendsyssel og FC Hjørring, som klubben hed tidligere. Målt udelukkende på NordicBet Liga-kampe lyder målscoren på 15-6 i Lyngbys favør med 5 kongeblå sejre og blot et enkelt nederlag.
Seneste gang de to mandskaber mødtes i Vendsyssel kom Lyngby hjem med en fornem 3-0-sejr i bagagen. Men som sagt er det et noget anderledes mandskab, som Jack Majgaard Jensens tropper imorgen tørner sammen med. Lyngbys cheftræner har udtaget 18 mand til opgøret det byder på genvalg til samtlige 18 spillere, der i søndags spillede uafgjort 0-0 mod Vejle.
Der er kick-off på Hjørring Stadion klokken 19.00
Lyngbys trup mod Vendsyssel FF:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen