Kongeblå talenter med U17 og U20-landsholdet

Der har været kongeblåt islæt på både U17 og U20-landsholdet – Christoffer Boateng, Jacob Bruun, Mark Petersen og Adnan Curovic har alle været afsted med landsholdet.
U20-landholdet med cheftræner Jess Thorup i spidsen havde kaldt til samling i Svendborg, hvor de danske talenter skulle vise sig frem og samtidig spille træningskamp mod storklubben Liverpools U21-hold. Med i truppen var Lyngbys Christoffer Boateng, der også fik lejlighed til at vise sine kvaliteter frem i kampen, hvor han fik den sidste halve time af opgøret, der sluttede 0-0.
Senere på året samles U20-landsholdet igen – denne gang i Senec i Slovakiet, hvor der venter en ny træningssamling samt en træningskamp mod de Forenede Arabiske Emirater.
Succes ved Open Nordic
I den forgangne uge var også Adnan Curovic, Mark Petersen og Jacob Bruun afsted i landsholdsregi, da der blev afviklet Open Nordic Tournament i Kolding. De to første kamp mod henholdvis USA og Færøerne blev begge vundet med cifrene 2-0, hvilket gav en gruppefinale mod Norge.Undervejs var i turneringen der der masser af spilletid til alle tre Lyngby-spillere, hvor det også blev til en enkelt Lyngby-scoring. Den satte Adnan Curovic ind efter 9 minutter af kampen mod Færøerne.
Gruppefinalen mod Norge endte imidlertid helt uden scoringer, hvilket betød af danskerne skulle i kamp om 3.-4.-pladsen. Modstanderen var her England, og de blev besejret med 1-0 af de danske talenter. Dermed hentede U17-landsholdet bronze i turneringen.
U17-landsholdet kan bygge videre på de positive takter senere på måneden, når det går løs med to træningskampe på udebane mod Georgien i Tblisi. Kampene fungerer som sidste kampforberedeles forud for U17-landsholdets EM-kvalifikationskampe i Andorra, der spilles i slutningen af september,