Adnan Curovic forlænger og udlejes til Juventus

Lyngby Boldklub markerer sig igen som en af landets førende talentklubber. De Kongeblå udlejer 16-årige Adnan Curovic til Juventus og forlænger samtidig forsvarsspillerens kontrakt med 3 år.
U17-landsholdsspilleren Adnan Curovic har i dag sat sin signatur på to aftaler – den ene er en kontraktforlængelse med Lyngby Boldklub, der sikrer talentet på en ny 3-årig aftale. Den anden er en 1-årig lejeaftale med den italienske storklub Juventus.
”Vi er endnu engang lykkedes med at udvikle et fodboldtalent, der tiltrækker sig interesse fra absolut højeste hylde i verden, og det skaber naturligvis stolthed i hele Lyngby Boldklub. Aftalen er en fantastisk mulighed for alle tre parter” fortæller talentchef Birger Jørgensen og fortsætter:
”Frem for en permanent løsning fra starten får Juventus og Adnan muligheden for at se hinanden an i det italienske talentmiljø. Det er samtidig en win/win-situation for Lyngby. Enten får Adnan mulighed for et permanent skifte til Juventus næste sommer eller også kommer han hjem med to år tilbage af kontrakten, hvor vi kan arbejde på at forløse det førsteholdspotentiale, vi bestemt mener Adnan besidder” fortæller Birger Jørgensen, der også oplyser at Juventus og Lyngby har forhandlet og fastlagt økonomien i en potentiel transfer.
Den optimale løsning
16-årige Adnan Curovic glæder sig til oplevelserne som fuldtidstalent i det kommende år: ”Aftalerne med Lyngby og Juventus er den optimale løsning for mig, og det er en model som jeg er tændt på. Jeg er meget glad for at være i Lyngby, der har hjulpet mig i min udvikling, og jeg er rigtig glad for, at klubben har været lydhør for den her mulighed i Juventus” fortæller Adnan Curovic.
Juventus og Adnan Curovic er ikke helt ubekendte for hinanden. Juventus har nemlig allerede stiftet bekendtskab til den unge forsvarsspiller, der i januar i år var til prøvetræning i den italienske storklub. Her trænede og spillede Curovic i en uge med årgangens største talenter.
Adnan Curovic er til daglig en del af Lyngbys U17-hold, der i den forgangne sæson blandt andet vandt U17-pokalturneringen. Derudover har Curovic spillet 6 ungdomslandskampe for U16-landsholdet, og blev for få uger siden for første gang udtaget til U17-landsholdet.