Skarp anden halvleg afgjorde sommerkamp

Lyngby gjorde en ganske fin figur mod Superliga-klubben FC Vestsjælland, der dog i 2. halvleg afgjorde kampen med to hurtige scoringer. Sommerens første træningskamp endte således med et nederlag på 2-0.
Sommerens første træningskamp blev fløjtet igang på Lyngby Stadion lørdag eftermiddag. Superliga-klubben fra FC Vestsjælland var på besøg hos De Kongeblå, og mens gæsterne allerede har været igang med deres opstartsprogram i flere uger og snart skal igang med Superligaen, så var kampen Lyngbys første – og det kunne man se på godt og ondt.
Første halvleg var med FC Vestsjælland som dominerende kraft, dog uden at Lyngby var helt bag ad dansen. Thiago Borges og Dennis Sørensen kom frem til ganske udmærkede muligheder i en første halvleg, hvor Lyngbys defensiv, med Lasse Fosgaard i en ny rolle som højre back, gjorde det ganske udmærket og holdt gæsterne fra de helt åbne chancer. I den anden ende var Lyngby farligst på omstillinger samt indlæg – men Lyngby kom som Vestsjælland ikke frem til de helt store muligheder.
I pausen skiftede begge hold en række spillere. For Lyngby kom blandt andet Jesper Christjansen, David Boysen og Casper Højer på banen. Samtidig skruede FC Vestsjælland op for tempoet og intensiteten, og det gjorde ondt på Lyngby, der ikke kunne stå imod presset. 10 minutter inde i 2. halvleg satte FC Vestsjælland et fornuftigt angreb op i venstresiden, og med en flad tværpasning nåede bolden Thiago Borges, der resolut bankede bolden i mål bag en chanceløs Kristian Joensen, der stod kampen for Lyngby efter at have prøvetrænet med De Kongeblå.
Fem minutter senere fandt kampen så sin afgørelse, da Dennis Sørensen – lidt heldigt – fik skrabet bolden over stregen efter endnu et gennemspil i Vestsjællands venstre side. Efter 2-0-målet overlod gæsterne mere af initiativet til Lyngby, der kom længere frem og også fik sat David Boysen og Lee Rochester lidt i scene. Det blev til flere farlige indlæg fra begge sider, og med lidt held og mindre rust i maskineriet kunne Lyngby godt være kommet på tavlen.
Det sluttede dog 2-0 til FC Vestsjælland. Næste testkamp for Lyngby er næste lørdag, hvor FC Nordsjælland tager imod på Farum Park.
Match facts:
Lyngby BK – FC Vestsjælland 0-2 (0-0)
0-1 Thiago Borges (55), 0-2 Dennis Sørensen (60)
Lyngbys startopstilling: 31. Kristian JOENSEN – 9. Lasse FOSGAARD (<-> 21. David KATZ BOYSEN (46)), 24. Thomas SØRENSEN, 12. Mads NORDAM, 2. Mathias MEJER KNUDSEN (<-> 17. Casper HØJER NIELSEN (46)) – 14. Philip RASMUSSEN (<-> 3. Vito HAMMERSHØY-MISRATI (46)), 5. Valon LJUTI (<-> 7. Jesper CHRISTJANSEN (46)) – 8. Martin ANDERSEN, 26. Frederik GYTKJÆR (<-> 22. Bror BLUME (46)), 15. Lee ROCHESTER – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas Højlund
Advarsler: