Mads Nordam og 4 forlængelser til Lyngby

Fire af sidste sæsons bærende U19-spillere fortsætter i det kommende år for Lyngby Boldklub, der samtidig henter FCKs U19-anfører Mads Nordam.
Forberedelserne til den kommende sæson er i fuld gang på Lundtoftevej, og nu bliver truppen suppleret nedefra. På de betingelser der pt er mulige, har Lyngby Boldklub således lavet fire et-årige aftaler med Christoffer Boateng, Lamin Samba, Gustav Therkildsen og Rasmus Gaudin, der i sidste sæson spillede på U19-holdet.
”Vi sikrer med den her slags aftaler, at spillerne kan få et godt træningsmiljø med vores bedste spillere, samtidig med at vi i reserveholdsturneringen og U19-ligaen kan give dem kontinuerlig spilletid” fortæller cheftræner Jack Majgaard Jensen med henvisning til nye regler, der gør at to U20-spillere kan deltage i U19-ligakampene.
De fire spillere vil derfor tage udgangspunkt i U19-holdet, men også følge en udviklingsplan, der indebærer jævnlig træning med De Kongeblås førstehold. Dertil kommer, at spillerne bliver en central del af holdet i Reserveholdsturneringen, som Lyngby igen er en del af. ”Det er fire spillere, som vi gerne vil arbejde videre med og som nu får chancen for at tage de sidste skridt. Håbet er at de kan udvikle sig yderligere og forhåbentlig spille sig tættere på førsteholdet her i Lyngby” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Tilgang af Mads Nordam
Lyngby Boldklub henter desuden en ung forsvarsspiller til førsteholdstruppen. Det drejer sig om 19-årige Mads Nordam, der i sidste sæson var anfører på FC Københavns U19-hold. Nordam var som fast mand også en vigtig del af FCKs deltagelse i UEFA Youth League, hvor det blev til 7 kampe og 2 scoringer. På fodbold-CV’et findes ligeledes 21 ungdomslandskampe fordelt på U16, U17, U18 og U19-landsholdet.
Mads Nordam skifter til Lyngby Boldklub på en et-årig aftale, og har allerede haft første træning med de nye holdkammerater i Lyngby.