Valon Ljuti skifter til De Kongeblå

Lyngby Boldklub fortsætter opbygningen til den kommende sæson med midtbaneprofilen Valon Ljuti, der kommer til De Kongeblå fra Brønshøj på en fri transfer.
Valon Ljuti har igennem snart flere sæsoner været en bærende skikkelse på Brønshøjs succesfulde mandskab i NordicBet Ligaen. Ljuti har udviklet sig til en ligaprofil af de større, og derfor skaber det stor glæde i Lyngby Boldklub, at det er lykkedes at tiltrække midtbanespilleren på en 2-årig aftale:
”Jeg er glad for at vi kan tilknytte endnu en dygtig midtbanespiller. Valon er en teknisk, energisk og løbestærk midtbanespiller, der vil tilføre truppen en masse energi og dynamik. Han passer godt på den profil, vi gerne vil have på vores A-spillere ved at være ærgerrig og hele tiden arbejde hårdt for at blive bedre. Med Valon inde har vi ligeledes lagt endnu en sten i vores fundament, så vi kan fortsætte vores gode udvikling” fortæller cheftræner Jack Majgaard Jensen.
Hovedpersonen selv glæder sig til at komme i gang hos De Kongeblå, som skal udvikle spilleren op på et højere niveau: ”Jeg valgte Lyngby fordi det er det bedste for mig. I Lyngby spiller man god fodbold, og det var noget jeg gerne ville med mit næste skridt. Det spillemæssige passer mig rigtig godt, og målet er også at jeg på det personlige plan kan udvikle mig i Lyngby” fortæller Valon Ljuti.
24-årige Valon Ljuti kom fra B93 til Brønshøj i 2012, hvor han etablerede sig som en central spiller på Bo Henriksens succesrige mandskab. Ljuti har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2016 med Lyngby Boldklub.