Casper Højer til Lyngby

Lyngby Boldklub har skrevet en 2-årig kontrakt med Casper Højer Nielsen, der kommer til Lyngby fra FC København.
Den 19-årige venstre back Casper Højer Nielsen er ny mand hos De Kongeblå. Tirsdag har spilleren sat sin signatur på en aftale med Lyngby Boldklub, der henter den unge forsvarsspiller i FC København. Et skifte, der glæder Lyngbys cheftræner Jack Majgaard Jensen, der dermed får endnu en grundsten i fundamentet på plads:
”Jeg er glad for at vi kan tilknytte os et så stort talent som Casper Højer. Casper er en offensiv back med en rigtig god venstre fod – både i opspil og ved indlæg. Derudover har han en god forsvarsuddannelse fra FCK. Han har allerede fået en del erfaring fra ligaen, men stræber hele tiden efter nye mål, og på den måde udvikle sig – præcis den profil vi vil have på vores A-Spillere” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Casper Højer var i sidste sæson med succes udlejet til Lyngbys ligakolleger fra Brønshøj Boldklub. Nu glæder forsvarsspilleren sig til at prøve sig af hos De Kongeblå:
”Der er gang i et spændende projekt i Lyngby Boldklub og det glæder jeg mig til at være en del af. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg ser skiftet som et rigtig godt skridt. Blandt andet fordi, at klubben har nogle traditioner omkring eksempelvis spillestilen, der gør at jeg ser det er et rigtig godt match. Jeg er meget glad for, at det hele er faldet på plads” fortæller Casper Højer.
I supplement til divisionskampene har 19-årige Casper Højer Nielsen også optrådt adskillige gange i rødt og hvidt. 15 ungdomslandskampe og fire scoringer for U18- og U19-landsholdet står backen noteret for. Højer har fået en 2-årig kontrakt med Lyngby.