Lyngby runder sæsonen af mod Silkeborg

33. og sidste spillerunde byder på et topopgør i landets næstbedste fodboldrække. Lyngby tager turen til Silkeborg og møder et hjemmehold, der til næste sæson kan kalde sig for Superligaklub.
En lang og flot kongeblå sæson går 2. pinsedag på hæld. Det er på tide at tage afsked med sæsonen 2013/2014, der for Lyngbys vedkommende har budt på mange højdepunkter, et antiklimaks og en flot tredjeplads.
Efter en svingende start på sæsonen fandt Lyngby melodien og spillede sig sidenhen op i toppen af ligaen. Den position har De Kongeblå fastholdt ved koncentrerede indsatser mod rækkens mindre hold, hvor Lyngby har sat bemærkelsesværdigt få point til – i modsætning til mange af de andre tophold.
Blandt sæsonens bedste kampe findes 2-1-sejren ude over HB Køge for nylig, 2-0-sejren over Hobro i efteråret og en flot forårsserie med 8 sejre i 10 kampe. Dernæst sæsonens antiklimaks, der bedst blev symboliseret ved den sene udligning i hjemmekampen mod Hobro, der reelt slukkede drømmene om Superliga – men er der noget sæsonen har vist, så er det at De Kongeblå nok har godt af endnu en sæson til at rykke et niveau eller to op. Men så kan det også blive rigtig sjovt.
I sidste runde venter Silkeborg IF, der er forårets bedste hold. 9 sejre, 3 uafgjorte og blot 2 nederlag er status for Jesper Sørensens tropper, der helt fortjent kan se frem til Superliga-fodbold efter sommerferien. Og når nu begge mandskaber har sikret sig opnåelsen af deres mål, ja så kan Lyngby jo passende benytte lejligheden til at teste sig selv af mod det, der kraftigt minder om et Superliga-hold.
Cheftræner Jack Majgaard Jensens mandskab til opgøret byder på afbud fra anfører Mathias Tauber, målmand Nicklas Højlund og midtbanespilleren Philip Rasmussen. Det betyder at U19-målmanden Oliver Foss er med for første gang som reserve for Lukas Fernandes.
Der er kick-off på Silkeborg Stadion klokken 16.00.
Lyngbys trup mod Silkeborg IF:
2. Mathias Mejer Knudsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 15. Lee Rochester, 16. Lukas Fernandes, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Oliver Fredsted, 31. Oliver Foss Hessner Hansen.