Sikker Lyngby-sejr over Vejle

Lyngby gav hjemmepublikummet en god sidste oplevelse for sæsonen 2013/14. De Kongeblå besejrede sikkert Vejle Boldklub med 3-1 på mål af Mads Pedersen, Patrick Mortensen og Martin Andersen.
Lyngby skulle bruge en sejr for at holde det matematiske håb om Superliga i live, men med Hobros sejr i Brønshøj endte det hele med at være ligamæssigt ligemeget – men hvad der bestemt ikke var ligemeget var indsatsen i dagens kamp mod Vejle, og her leverede De Kongeblå varen.
Ganske vist var Nicolaj Agger tæt på at chokstarte for Vejle, da han efter mindre end to minutters spil slap alene igennem med Lukas Fernandes. Lyngby-keeperen vandt den duel, og siden da satte Lyngby sig på kampen efter en noget rodet indledning, hvor begge mandskaber sløsede.
Første Lyngby-forsøg tilfaldt Lee Rochester, der efter fine kombinationer med Jeppe Brandrup og Lasse Fosgaard fik muligheden for at sparke på mål fra højre side af feltet. Bolden strøg dog over mål, men det var et varsel for Vejles defensiv omkring hvad der ventede.
I det 28. minut og tre minutter frem burde Lyngby nok have udnyttet de tre halvstore chancer, som man spillede sig frem til. Først fik Jeppe Tverskov chancen efter et hjørnespark, inden Martin Andersen minuttet senere serverede bolden tæt under mål – her kom Patrick Mortensen strygende, men manglede lige et par centimeter på benlængden for at få bolden i mål.
Et godt opspil havnede sekunder senere hos Dennis Cagara, der sendte bolden ind i hovedet på Patrick Mortensen, men heller ikke noget mål i denne omgang – det blev der dog rodet bod på 6 minutter senere. Patrick Mortensen fik tilkæmpet sig et frispark, og det tog Mads Pedersen sig af. Midtbanespilleren smækkede resolut bolden over muren og ind bag Morten Haastrup, og så kunne Lyngby gå til pause foran 1-0.
2. halvleg fortsatte kampbilledet. Lyngby dominerede og afgjorde kampen på et effektivt første kvarter. Fem minutter efter pausen var det et hjørnespark, der ledte op til en scoring. Chancen var egentlig forpasset, men Lyngby holdt presset og så kunne Thomas Sørensen sende bolden ind til Patrick Mortensen, der sikkert scorede for 22. gang i NordicBet Ligaen i denne sæson.
8 minutter senere var Patrick Mortensen igen på spil. Han strøg igennem, men Morten Haastrup fik fornuftigt reddet – returen havnede dog hos Martin Andersen, der holdt hovedet koldt, tog et træk og sendte bolden i mål til 3-0.
Lyngby havde chancerne til både 4-0 og 5-0, blandt andet ved Patrick Mortensen, Frederik Gytkjær, Bror Blume og Jeppe Tverskov, der var direkte uheldig. Efter et hjørnespark fik Tverskov ram på bolden tæt under mål, men bolden blev noget tilfældigt reddet på stregen.
3-0 blev dog ikke det endegyldige resultat, for i overtiden fik indskiftede Patrick Rasmussen pyntet på det for gæsterne. Lyngby vinder opgøret mod Vejle med 3-1.
Match Facts:
Lyngby BK – Vejle BK 3-1 (1-0)
1-0 Mads Pedersen (36), 2-0 Patrick Mortensen (50), 3-0 Martin Andersen (58), 3-1 Patrick Rasmussen (90+2)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 24. Thomas SØRENSEN (<-> 22. Bror BLUME (60)), 7. Dennis CAGARA – 18. Jeppe TVERSKOV, 12. Mads PEDERSEN – 9. Lasse FOSGAARD (<-> 2. Mathias MEJER KNUDSEN (70)), 15. Lee ROCHESTER (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (77)), 8. Martin ANDERSEN – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Sebastian Lassen, Rasmus Minor Petersen, Oliver Fredsted
Advarsler:
Niels Bisp Rasmussen, Henrik Bødker – Vejle BK