U19 fik fortjent sejr i Randers

Lyngbys bedste U-hold var torsdag en tur i Randers og hentede i begge tilfælde flotte resultater. U19 vandt med 3-2, mens U17-holdet spillede uafgjort 2-2 og stak en kæp i hjulet på Randers' gulddrømme i U17-ligaen.
Lyngbys U19-hold var torsdag i aktion i Randers. Holdet var på forhånd handicappet af fraværet af landsholdsspiller Mads Kaalund og en skadet Emre Mor, der er centrale skikkelser i offensiven. Men det var ikke til at genkende fraværet i kampen, der i øvrigt blev spillet på en flot bane på AutoC-Park i Randers.
Lyngby satte sig på opgøret fra første fløjt og allerede efter syv minutter kom Lyngby på 1-0 ved Sebastian Grubak. Højrebacken gik med i en omstilling og lavede et rigtig fint mål som kulmination på en god Lyngby-start og en generelt god Lyngby-halvleg. Randers kom dog tilbage og fik ud af det blå udlignet til 1-1.
De Kongeblå holdt dog næsen i sporet og fortsatte det gode arbejde – det gav pote, da Gustav Therkildsen med et rigtigt angribermål gjorde det til 2-1 inden pausen. Therkildsen fik vendt på kanten af feltet og sparket bolden i nettet med en forsvarsspiller i ryggen – 2-1 ved pausen.
Randers havde forsøgte sig med et tungere pres i de første 8-10 minutter af 2. halvleg, men Lyngby holdt styringen og høstede som fortjent. Adnan Mohammed afgjorde kampen med et kvarter igen i en fremragende periode og halvleg med mange gode Lyngby-chancer. Og det var sort uheld, at Lyngby ikke fik scoret yderligere.
I stedet fik Randers skabt lidt spænding til slut, med en scoring i de døende minutter – Lyngby holdt dog stand til stor glæde for U19-cheftræner Thomas Lollike: "Vi havde en god fornemmelse i forhold til kampen. Vi spillede en god kamp forleden mod OB, hvor vi var lidt uheldige, og da Randers kom på 1-1 var vi lidt spændte på hvordan drengene reagerede. Vi gjorde det flot og er rigtigt glade for at holde sejren hjem, men vi synes vel egentlig godt at sejren kunne have været lidt større" fortæller Thomas Lollike.
Godt resultat for U17
Også U17-holdet gjorde en flot figur mod Randers, der i U17-ligaen er på 2. pladsen og dermed havde behov for en sejr for at følge med AaB i topstriden. Den kom dog ikke – Lyngby leverede nemlig en flot indsats og kunne fortjent rejse hjem med det ene point. Og det på trods af, at Søren Hermansen til kampen måtte se bort fra sine to landsholdsspillere Adnan Curovic og Jacob Bruun.
Kampen sluttede 2-2 på Lyngby-scoringer af Mathias Kokfeldt og Mark Boesen, og dermed sikrede Søren Hermansens tropper sig et enkelt point til ligaen, hvor man fortsat er nummer 13. Der resterer endnu to runder, mens U19-holdet er nummer 11 med fire kampe tilbage.