Horsens stoppede Lyngbys udestime

AC Horsens stoppede Lyngbys stime af udebanesejre dette forår. En scoring af Mikkel Agger sikrede "Den Gule Fare" en snæver sejr på 1-0 i onsdagens aftenkamp.
Lyngby Boldklub havde onsdag taget turen til Horsens for at møde Superliga-nedrykkerne fra AC Horsens. Hjemmeholdet jagtede den sidste, spinkle mulighed for at komme tilbage i topkampen i NordicBet Ligaen – og "Den Gule Fare" er formentlig godt tilfreds med begivenhederne i det danske fodboldland onsdag aften.
For efter en jævnbyrdig første halvleg fik AC Horsens skovlen under De Kongeblå i 2. halvleg. Forud var gået 75 minutter, hvoraf de første 45 var ret så jævnbyrdige – dog med chancer i begge ender. I 1. halvleg var det i starten primært Horsens, der kom til fadet ved blandt andet André Bjerregaard, mens Lyngby langsomt kæmpede sig ind i opgøret og også fik et par muligheder mod slutningen af halvlegen.
Største chance tilfaldt Martin Andersen, der flot modtog en dyb bold fra Mads Pedersen – men Lasse Heinze kom godt ud af målet, og fik blokeret til hjørnespark. 2. halvleg ændrede sig imidlertid – og det kan AC Horsens være bedst tilfredse med. For hjemmeholdet satte sig på tingene og var flere gange tæt på at bringe sig foran. Horsens havde rigtig mange store chancer, blandt andet en giga-chance til André Bjerregaard der missede helt fri i feltet – og hvis Horsens' tilskuere sad med bange fornemmelser så var det med god grund.
Desværre for Lyngby blev de bange anelser gjort til skamme. For efter 75 minutter udnyttede hjemmeholdet et hjørnespark. Indskiftede Mikkel Agger pressede sig forrest, satte hovedet på og dirigerede bolden i nettet til 1-0. Med under 15 minutter tilbage var det tid til at jagte en udligning, og Lyngby fik godt da også godt fat i opgøret. Det skabte et par løse muligheder.
Største chance tilfaldt Bror Blume, der fik bolden via et Lee Rochester-indlæg og en Horsens-fod. Bror sparkede resolut første gang, men bolden strøg forbi mål. Det lykkedes ikke Lyngby at komme tilbage i kampen, og det slutter derfor med Lyngbys første udenederlag i foråret 2014.
Endnu en spøjs runde i NordicBet Ligaen ændrer imidlertid ikke meget ved Lyngbys situation – De Kongeblå er nemlig fortsat to point efter Hobro, der tabte hjemme mod Vejle. Hobro kommer på besøg hos Lyngby på søndag.
Match Facts:
AC Horsens – Lyngby BK 1-0 (0-0)
1-0  Mikkel Agger (75)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 18. Jeppe TVERSKOV, 29. Oliver FREDSTED – 12. Mads PEDERSEN (<-> 6. Rasmus MINOR (80)), 14. Philip RASMUSSEN – 9. Lasse FOSGAARD, 22. Bror BLUME, 8. Martin ANDERSEN (<-> 15. Lee ROCHESTER (81)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Mads Kaalund, Sebastian Lassen, Mathias Mejer Knudsen
Advarsler:
Janus Drachmann, Troels Kløve – AC Horsens